בעולם

הפוטנציאל הכלכלי של ישראל באוקראינה: 500 מיליון לשיקום נכים

אוקראינה תקים רשת מרכזי שיקום ארצית בהשקעה של כ-500 מיליון דולר, במימון תרומות. מומחה: "ישראל נחשבת למעצמה בינלאומית בתחום השיקום, במיוחד בתחום שיקום חיילים ונפגעי טרור - כעת נפתח פתח לחברות ישראליות"
מערכת ice | 
אוקראינה, רוסיה (צילום freepik)
אוקראינה תקים רשת ארצית של מרפאות ומרכזי שיקום בהשקעה כוללת של כ-500 מיליון דולר. כך הודיע לאחרונה נשיא אוקראינה, וולדימיר זלנסקי. הרשת תוקם באמצעות, ובמימון, של קרנות סיוע בינ"ל ובכללן הסוכנות לשיתוף פעולה בינלאומי של יפן (JICA).
לדברי רו"ח אלכס סוטובסקי, רו"ח ישראלי המתמחה בפיתוח עסקי וניהול כספים עבור חברות ישראליות הפועלות באוקראינה, באוקראינה יש עניין רב בקידום שיתופי פעולה בין הקרנות התורמות ובין חברות ישראליות, לאור העובדה כי ישראל נחשבת למעצמה עולמית בתחום השיקום.
 
על פי דיווחים שונים, ובכלל זה בוול סטריט ג'ורנל, מאז שפרצה המלחמה באוקראינה, בפברואר 2022, נפצעו במדינה כ-200,000 איש באורח קשה, ובכללם חיילים ואזרחים. מתוכם לכ-10% נאלצו לכרות גפיים. על פי הערכות שונות, היקף הנפגעים האוקראינים שאיבדו גפיים גבוה בהרבה וצפוי לעמוד על כ-50,000 היות וחלק מהפצועים ממתין שבועות ואף חודשים להליך הקטיעה. לשם השוואה, בכל מלחמת העולם הראשונה איבדו גפיים כ-67,000 גרמנים ו-41,000 בריטים.
הטיפול בנפגעי הקרבות אינו כולל רק את עלות הפרוטזות, העשוי להגיע למחיר של כ-50,000 יורו, אלא גם את תהליך השיקום עצמו וההסתגלות למצב החדש. בכלל זה ההיבטים הרפואיים, הפסיכולוגיים, הסוציאליים והתעסוקתיים של מי שנפגע. זאת במטרה לאפשר לפצוע לחזור לתפקוד מיטבי ולחזור חזרה, ככל הניתן, לחייו טרם הפציעה.
המרכזים הישראלים לשיקום נחשבים למובילים בתחום השיקום של פצועים במלחמה ונפגעי פעולות טרור, ולהם יכולת להקים מרכזי סיוע במיידי. בין השאר מדובר במומחיות של אנשי מקצוע ישראלים בתחומי הפיזיותרפיה, טכנאי מכשירים, מרפאות בעיסוק, פסיכולוגים, אחים ואחיות מומחים בתחום השיקום ועוד ובכלל זה שיתופי פעולה בינלאומיים.
בנוסף, חברות ישראליות נחשבות למובילות עולמיות בפיתוח טכנולוגיות חדישות שמשפרות את תהליכי ההחלמה והשיקום. בכלל זה התמחות בפיתוח מכשירים רפואיים ייחודיים, כמו פרוטזות מתקדמות וממירי גירוי לפצועים, מערכות חדשניות לשיקום פיזי ועוד. טיפולים ייחודיים לטיפול בקטועי גפיים שפותחו בישראל הפכו לסטנדרט ברמה העולמית. המומחיות הישראלית באה לידי ביטוי לא רק בהיבטים הפיזיים של השיקום, אלא גם בהיבטים הפסיכולוגיים והחברתיים ובסיוע לנפגעים להשתלב חזרה בחיי היומיום תוך הקניית כלים להתמודדות עם האתגרים העומדים בפני קטועי גפיים.
היתרון הנוסף עבור האוקראינים בטיפול של אנשי מקצוע ישראלים בתחום השיקום, בא לידי ביטוי בניסיון הרב שצברו אנשי המקצוע הישראלים בתחום השיקום של אנשי צבא וכוחות הביטחון. אגף השיקום של משרד הביטחון, האחראי על שיקומם של נכי צה"ל וכוחות הביטחון, נחשב לאחד המובילים בתחום בעולם.
כזכור, עם פרוץ הקרבות באוקראינה, האוקראינים כבר פנו לישראל במטרה שתסייע בשיקום אוקראינים שאיבדו גפיים במתקפות הרוסיות. האוקראינים אף יצאו בקמפיין בישראל שקרא לממשלת ישראל לסייע לנפגעים האוקראינים לחזור ללכת. זאת על רקע היותה של ישראל "מעצמה בינלאומית בתחום הפרוטזות" כפי שנכתב במודעות הקמפיין שעלה ברשתות החברתיות בארץ. הפניה הייתה לממשלת ישראל, אבל כעת ההזדמנות היא גם לחברות ישראליות פרטיות המתמחות בתחום.
 
לדברי רו"ח סוטובסקי, הפועל באוקראינה והמלווה קבוצת משקיעים ישראלים המקימה מרכזי שיקום ובריאות בערים קייב ובוצ'ה, באוקראינה יש הערכה רבה ליכולות של מרכזי שיקום ישראליים ושל חברות ישראליות הפועלות בתחום השיקום והבריאות, וישנו ביקוש רב לשיתופי פעולה בנושא. "המימון יאפשר לחברות בינלאומיות, ובכלל זה חברות ישראליות, לקחת חלק בהליך השיקום של מאות אלפי אוקראינים שנפגעו במהלך הקרבות" אומר רו"ח סוטובסקי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה