בעולם

זעזוע ברוסיה? מפקד זרוע האוויר הודח מתפקידו

ברוסיה טוענים כי מפקד זרוע האוויר של המדינה סרגיי סורוביקן הועבר לתפקיד חדש, זאת לאחר שהיה חשוד בשיתוף פעולה עם המרד אותו הובילה קבוצת ואגנר לפני חודשיים ולא נראה בציבור מאז. סורוביקין היה אחראי על הכוחות הנלחמים באוקראינה
מערכת ice | 
סרגיי סורוביקין (צילום טוויטר)

להיכן נעלם מפקד זרוע האוויר של רוסיה סרגיי סורוביקין? לפי דיווחים במדינה מי שפיקד על הכוחות הנלחמים ברוסיה ופיקד על זרוע האוויר של המדינה, הועבר לתפקיד אחר. סורוביקין שלא נראה בציבור מאז המרד הקצר בצבא שניסה לבצע כוח ואגנר לפני יותר מחודשיים, מואשם בשיתוף פעולה עם המנהיג המורד יבגני פריגוז'ין וכתוצאה מכך הוזז מתפקידו.

לפי העיתונאי אלכסיי ונדיקטוב שניהל בעבר את תחנת הרדיו המשפיעה "קול מוסקבה" עד שנסגרה על ידי הרשויות אמר כי הגנרל הודח בצו רשמי אולם לא סיפק פרטים נוספים. בהמשך גם ה-RBC דיווח על דבר דומה כאשר הודיע כי הגנרל סרגיי סורויביקין יצא לחופשה קצרה וכאשר יחזור יוזז מתפקידו המקורי לתפקיד חדש. יש לציין כי הגרמלין לא הגיב לדיווחים.

סורוביקין הוא גנרל מוערך שזכה לכינוי "גנרל ארמגדון" בשל שיטות לחימה אכזריות אותם יישם במהלך מלחמת האזרחים בסוריה. באוקטובר מונה לפקד על הכוחות הרוסים הנלחמים באוקראינה, אך שלושה חודשים מאוחר יותר עבר לשמש כסגנו של הרמטכ"ל ולרי גרסימוב. המודיעין המערבי מעריך כי סורוביקין ידע על כוונתו של מפקד כוח ואגנר יבגני פריגוז'ין להתחיל במרד צבאי אולם נכשל בתפקידו לעצור זאת.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה