בעולם

קנצלר גרמניה תקף את נתניהו: "שופטים בוחרים רק ברוב גדול"

קנצלר גרמניה בשיתוף השרים של הממשלה ערכו אמש יום פתוח לטובת שאלות מהאזרחים, במהלכו התייחסו גם לרפורמה המשפטית בישראל, שאלה שנשאלה על ידי ילדה ישראלית שטיילה יחד עם משפחתה בגרמניה
מערכת ice | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)

אמש נערך בברלין יום פתוח במשרדי הממשלה הגרמנית שנועד כדי לשאול שאלות את הקנצלר והשרים. בין האנשים ששהו ביום הפתוח, היו גם שני ילדים ישראלים- בן10 והלנה12 להם אם ישראלית ואב גרמניה, ושהו באותו הזמן בברלין לצורך חופשה. יש לציין כי המשפחה הישראלית החליטה בספונטניות להגיע ליום הפתוח ולשאול את הקנצלר שאלות.

כאמור, אחת השאלות שנשאלו הייתה של הילדה הישראלית הלנה, שאלה שהתייחסה לנושא שמעסיק את המדינה, הרפורמה המשפטית. הקנצלר ענה על השאלה ואמר: "הבענו דעה על כך, כבר אמרתי לראש הממשלה הישראלי וגם לנשיא הישראלי שרוב לא יכול לקבוע לגבי מיעוט, ושבדמוקרטיה במדינה מתוקנת, המיעוט חייב לחיות ללא פחד".

הקנצלר שולץ המשיך: "קבענו בחוקה הגרמנית שאפשר לשנות החלטות חשובות רק ברוב של שני שלישים, כשאנחנו בוחרים שופטים ושופטות אנחנו בוחרים ברוב גדול ולא רגיל, אצלנו כל אזרח יכול לתבוע את השלטון לבית הדין. ככה זה ברוב המדינות הדמוקרטיות. אנחנו מקווים שחוקי היסוד של מדינת ישראל ימשיכו להישמר ולהתקיים גם בעתיד".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה