בעולם

סוף עידן: החברה הראשונה בעולם בשווי מיליארד דולר נמכרת

בחצי הראשון של המאה, US Steel מיצבה את עצמה ככתר שמוביל את כלכלת ארה"ב והופך אותה למעצמת תעשייה עולמית. כיום, החברה הועמדה למכירה ונכון לעכשיו - ההצעות לא עולות על 9 מיליארד דולר
מערכת ice | 
US Steel (צילום ויקיפדיה)
ב-1901, אגדת עולם העסקים ג'יי פי מורגן ביצע מהלך שיעצב את כלכלת ארה"ב למאה ה-20. הוא מיזג את שתי חברות הפלדה הגדולות במדינה באותו הזמן והקים בפיטסבורג את US Steel. כבר באותה השנה, החברה הגיעה לשווי של יותר ממיליארד דולר, הראשונה בעולם לעשות זאת והשווי שלה למעשה היה גדול פי 2 מתקציב של ארה"ב כולה.
בחצי הראשון של המאה, התאגיד מיצב את עצמו ככתר שמוביל את כלכלת ארה"ב והופך אותה למעצמת תעשייה עולמית. הכוח של החברה היה כה גדול, שזה הוביל את הממשל האמריקאי לחוקק תקנות רגולציה שונות, ביניהן בנושא ניגוד העניינים, במטרה לרסן את השפעתה. ב-1943 US Steel גייסה יותר מ-340 אלף (!) עובדים וב-1953 הגיעה לשיא ייצור של 35.8 מיליון טון פלדה.
אחרי השיאים הללו, לאט לאט החברה החלה לאבד מהעוצמה האדירה שלה. הישענות זמן רב מדי על טכנולוגיה של שנות ה-40, השאירה את US Steel מאחורה ביחס לחברות העולות בתעשייה ממדינות כמו יפן וגרמניה. בזמן ששאר העולם מזמן עבר לייצור באמצעות כבשנים חשמליים ומיחזור פלדה ישנה, החברה עברה לטכנולוגיה המודרנית רק ב-2020.
כיום, עובדים ב-US Steel קצת יותר מ-20 אלף איש, כאשר השווי שלה נאמד בכ-7 מיליארד דולר - הרחק מחברות אמריקאיות אחרות בתעשיית הפלדה ובטח ביחס לעולם, כאשר ארה"ב מזמן לא נמצאת בטופ 10 המדינות המובילות בתחום. ה-CNN מדווח כי החברה הועמדה למכירה ונכון לעכשיו - ההצעות לא עולות על 9 מיליארד דולר. אחרי היסטוריה מפוארת, נראה כי הסוף של החברה קרב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה