בעולם

אלביט סגרה עסקה עם דנמרק - וגרמה לפיטורי מזכיר המדינה

החברה הישראלית הציעה לדנמרק תותחי ATMOS ומערכות PULS בעלות של כ-250 מיליון דולר. שר ההגנה הדני דחק במשרד האוצר של המדינה לאשר את ההצעה בדחיפות - דרישה שלא הועברה כמו שצריך על ידי מזכיר המדינה, ששילם על כך את המחיר
מערכת ice | 
אלביט מערכות (צילום ויקיפדיה)
בתחילת השנה, דנמרק החליטה כי יש צורך דחוף בחידוש המלאי הארטילרי שלה, זאת בעקבות איום הזליגה של המלחמה בין רוסיה לאוקראינה ולאחר שתרמה 20 תותחים מתנייעים לטובות הכוחות האוקראינים. על הדרך, במדינה הסקנידנבית רצו גם להתחמש ברקטות מדויקות חדשניות לטווחים משתנים. כאן נכנסה לתמונה אלביט.
החברה הישראלית הציעה לדנמרק תותחי ATMOS ומערכות PULS בעלות של כ-250 מיליון דולר ושר ההגנה הדני דחק במשרד האוצר של המדינה לאשר את ההצעה בדחיפות, כיוון שלא מדובר בתהליך קצר, עקב המורכבות של המערכות והזמן שלוקח לספק אותן. בנוסף, הוא גם דיבר על המסוגלות של אלביט לספק את אותן המערכות תוך חלון זמן קצר ביחס להצעות אחרות מחברות צרפתיות ודרום-קוריאניות.
אלא שהתברר כי כל המידע הזה בנוגע לדחיפות העסקה לא הועבר כמו שצריך לגורמים האחראים על התקציבים ומזכיר המדינה, שכפוף לשר ההגנה והיה אחראי על הנושא - שילם את המחיר. 
למרות השיבושים והקצרים בתקשורת, אלביט כבר החלה לספק את המערכות, תוך זמן שיא ובחברה טוענים כי מדובר בעניין פנים-מדיני, שלא נוגע לחברה עצמה, אשר מצדה עשתה את הכל על מנת לספק את הכלים כמה שיותר מהר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה