בעולם

רוסיה מרוקנת מחסנים ושולחת לחזית ציוד מהתקופה הסובייטית

ייתכן שהצבא הרוסי נמצא בבעיה רצינית? לפי דיווחים חדשים הצבא הרוסי מרוקן את המחסנים הגדולים שלו ועובר לעשות שימוש בכלי רכב צבאיים מהתקופה הסובייטית. חלק מכלי הרכב הללו פעלו לפני כ-50 שנה
מערכת ice | 
טנקים (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין)
האם רוסיה נמצאת במצב חירום? לפי דיווחים חדשים הצבא הרוסי מרוקן מתקני אחסון גדולים שבהם שכנו עד כה כלי לחימה מהתקופה הסובייטית. לפי מאקו, כמעט מחצית מהטנקים וכלי הרכב המשוריינים מהתקופה הזו התרוקנו וכנראה עברו לחידוש או לחזית באוקראינה.
המידע עולה מתוך צילומי לוויין שנלקחו כחמישה חודשים לפני הפלישה הרוסית, ואלו הראו כמעט 4,000 כלי לחימה מהתקופה הסובייטית. צילומים מנובמבר האחרון הראו כי נותרו באחסון רק כ-2,600 כלי רכב צבאיים, וייתכן כי כעת יש אפילו פחות. התמונות חשפו כי לכלי הרכב הצבאיים היו חסרי חלקים חשובים כמו צריחים ותותחים. 
לפי הבלוג של חברת המודיעין מבוסס מידע גלוי, Oryx, רוסיה איבדה עד סוף מאי יותר מאלפיים טנקים וכלי רכב צבאיים נוספים, ואלפי פרטי ציוד. כאמור, ייתכן והמצב המפתיע הביא את הצבא הרוסי לעשות שימוש בכלי לחימה ישנים שגילם מגיע אפילו ל-50 שנה. כמו כן, לפי דיווחים אחרים המדינה גם מייבאת חלקים חדשים מהודו ומיאנמר כדי למלא את החלל החסר. הציוד כולל מערכות לילה, מצלמות לטנקים ועוד.
אתמול דווח כי הלחימה בין המדינות ממשיכה בכל הכוח. לפי דיווחים של רוסיה, אוקראינה ניסתה לתקוף בסוף השבוע את הגשר שמחבר בין חצי האי קרים לרוסיה, אך לכאורה ללא הצלחה. לפני כן, רוסיה יצאה מהסכם התבואה מול אוקראינה והחלה להפציץ את עיר הנמל אודסה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה