בעולם

היום שלאחר המלחמה - באוקראינה שוקדים על תוכנית שיקום מיוחדת

במדינה ההרוסה מתחילים לחשוב על היום שאחרי המלחמה, והוא יהיה ירוק. במדינה מעוניינים לשקם את הכלכלה תוך הפיכתה למדינה הירוקה הראשונה בעולם
מערכת ice | 
כלכלת אוקראינה מתרסקת בעקבות המלחמה (צילום shutterstock)
המלחמה באוקראינה לא קרובה לסיום אבל נראה שבמדינה מתחילים לשקוד על שיקום המדינה. לצד שיקום האזרחים וכלכלת המדינה, באוקראינה מעוניינים להפוך את המדינה ל"מדינה ירוקה".
זו מדינה שרוב האנרגיה שלה תגיע ממקורות מתחדשים תוך שמירה על המגוון הביולוגי הגדול שיש בה. זהו שינוי משמעותי באסטרטגיית המדינה - אוקראינה של לפני המלחמה דורגה בתחתית מדדים סביבתיים רבים שזעקו כי איכות האוויר במדינה ירודה מאוד.
על פי תחזיות רבות, באוקראינה יצטרכו לגייס סכומים ענקיים על מנת לשקם את המדינה, הערכות רבות מדברות על סכום שנע בין 750 מיליארד אירו ל-800 מיליארד אירו. סכומים אלה נמצאים בשלבי גיוס מהמדינות העשירות באירופה ומהאיחוד האירופי.
התוכנית שמתגבשת בימים אלה, נכתבת על בסיס התוכנית האירופית המוסכמת לצמצום גזי חממה והפיכת אירופה ליבשת לא מזמהמת - הסכם פריז.
מהצד השני, למרות המלחמה, יש באוקראינה דברים שהם צריכים לשמר. כ-35% מכלל המגוון הביולוגי בכל יבשת אירופה נמצא באוקראינה, כ-70 אלף צמחים מסוגים שנים ותרומה רבה לחמצן העולמי עם יערות שמכסים 16% משטחה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה