בעולם

שני חיילים בצי האמריקאי מואשמים בריגול לטובת סין

שני חיילים אמריקאים עומדים בפני משפט בהאשמת ריגול לסין. החיילים דיווחו למפעיל הסיני שלהם על הספינה בה שירתו, ועל כלים מתוחכמים שנמצאים בספינה
מערכת ice | 
סין, ארה"ב (צילום shutterstock)
רשת CNN מדווחת כי שני חיילים אמריקאים, מחיל הים האמריקאי נעצרו לאחר שהתגלה כי העבירו מידע לרגיש לקציני מודיעין סיניים. האזרחים שנעצרו הם ממוצא סיני ונגד שניהם הוגש כתב אישום.
שני החיילים שנעצרו הם ג'ינצ'או ווי וקצין המשנה וונהנג זאו. ויי שירת כמכונאי והתחיל להעביר מידע למפעיל הסיני שלו מפברואר 2022, כך על פי הפרסומים. ווי שלח תמונות, סרטונים ומסמכים רבים עם מדריכים טכניים לגבי הספינה בה שירת, USS Essex. בנוסף, הוא העביר למפעיל הסיני את פריסת הספינות ואת מערכות הנשק שנמצאות בספינה.
עוזר התובע הכללי של משרד המשפטים לביטחון לאומי, מאט אולסון טוען: "האישומים מוכיחים את נחישותה של סין להשיג מידע שהוא קריטי להגנה הלאומית שלנו בכל אמצעי, כך שניתן להשתמש בו לטובתם."
התובעת במשפט של שני החיילים מסרה לתקשורת האמריקאית: "בכך ששלח מידע רגיש לקצין מודיעין של מדינה זרה ועוינת, הנאשם בגד בשבוע המקודשת שלו לקיים ולהגן על החוקה. בניגוד לרוב הגדול של הקצינים והמלחים של חיל הים האמריקני, שמשרתים את המדינה בכבוד, מר ז'או בחר למכור באופן מושחת את עמיתיו וארצו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה