בעולם

מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "מצטער שעשינו עסקים עם ג'פרי אפשטיין"

בדיון משפטי נוסף בנושא התביעה של איי הבתולה נגד ג'יי פי מורגן בפרשת ג'פרי אפשטיין, המנכ"ל מודה כי הוא מצטער שהבנק ניהל את חשבונו של אפשטיין
מערכת ice | 
ג'יי פי מורגן וג'פרי אפשטיין (צילום shutterstock, ויקיפדיה)
לאחר שג'יי פי מורגן הסתבכו עם איי הבתולה בפרשת ג'פרי אפשטיין, מנכ"ל הבנק ג'יימי דימון מתייחס לאירוע בדיון משפטי, ומודה: "ניהלנו את החשבון של ג'פרי אפשטיין ואני כל כך מצטער על כך". עם זאת, הוא אמר שהיחסים העסקיים הללו פגעו רק "מעט" בתדמית של הבנק.
עוד הוא הוסיף בהצהרתו: "אם היינו יודעים מה שאנו יודעים היום, כמובן שלא היינו עושים זאת". הוא הבהיר בהצרה קודמת בחודש מאי שלא היה לו שום קשר לאפשטיין ושהוא אפילו לא ידע שאיש העסקים הידוע לשמצה היה לקוח בבנק, עד שנעצר בשנת 2019.
יש לציין כי אפשטיין היה לקוח של הבנק בשנים 1998-2013. משמע, אפשטיין היה לקוח בבנק בשנת 2005 - השנה שבה הוא נחקר בגין דיווחים על כך שתקף מינית נערה בת 14. הדבר נכון גם לגביי שנת 2016 - השנה שבה הוא נעצר בגין סחר בנשים ושידול לזנות, ואף נשפט ל-18 חודשי מאסר. בשנת 2011 הרשויות רשמו אותו בתור פושע מין - דבר שהבנק כנראה היה עולה עליו היות שמדובר במידע פומבי שנמצא ברישומים האישיים של אפשטיין.
כמו כן, נדמה כי טענתו של דימון בנוגע לקשר אישי עם אפשטיין עשויה להיות לא נכונה. במהלך התביעה דימון האשים עובד בכיר נוסף בבנק, ג'ס סטיילי, בקשר של הבנק לאפשטיין. סטיילי מצידו טוען כי דימון בעצמו יצר קשר עם אפשטיין בשנת 2006 ואז שוב בשנת 2008. סטיילי, שעזב בשנת 2009 לברקלי'ס, פוטר מהבנק לאחר שהתגלה הקשר שלו לאפשטיין, וכעת הוא אף נתבע בידי ג'יי פי מורגן בשל ההתנהלות שלו אפשטיין בתקופת עבודתו בבנק.
במהלך התביעה הנוכחית איי הבתולה של ארה"ב דורשים מג'יי פי מורגן פיצויים של 190 מיליון דולר בטענה שהבנק היה לכאורה חלק מהפעילות הבלתי חוקית של אפשטיין, ושבכך אפשרה לו לנהל את הסחר שלו בבני אדם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה