בעולם

הבית הלבן: "רואים בהעברת חלק מהרפורמה כדבר מצער"

בהודעה שיצאה מטעם הבית הלבן בעקבות העברת החוק לצמצום עילת הסבירות נכתב: "ארצות הברית קוראת לממשלת ישראל לפעול לקראת מציאת קונצנזוס באמצעות דיאלוג" 
מערכת ice | 
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום shutterstock, פלאש 90/ אריק מרמור, אריה לייב אברמס)
אחרי העברת החוק לצמצום עילת הסבירות בכנסת, הבית הלבן הוציא הודעה בה הביאה צער על המהלך וקראה לממשלה לפעול להעביר את שאר החקיקה בקונצנזוס. "רואים בהעברת חלק מהרפורמה המשפטית כדבר מצער", נמסר בהודעה מטעם הבית הלבן. "ארצות הברית קוראת לממשלת ישראל לפעול לקראת מציאת קונצנזוס באמצעות דיאלוג".
הנשיא ג'ו ביידן התראיין מוקדם יותר היום לעיתונאי וואלה! ברק רביד ואמר לו את הדברים הבאים: "נראה שהצעת החוק שנדונה במסגרת הרפורמה המשפטית רק מרחיבה את השסעים בישראל ולא מקטינה אותם. לאור היקף האיומים והאתגרים מולם ניצבת ישראל, זה לא הגיוני עבור מנהיגי ישראל לרוץ קדימה עם זה. מנהיגי ישראל צריכים להתמקד בגיוס כל האנשים יחדיו לצורך השגת קונצנזוס".

בטורו האחרון, הפרשן הבכיר של עיתון הניו יורק טיימס תומאס פרידמן פנה לביידן במסר כי רק הוא יכול להציל את ישראל. בטורו השווה פרידמן את המצב בישראל כיום למצב בו הייתה שרויה המדינה לפני מלחמת יום כיפור: "באוקטובר 1973 פתחו סוריה ומצרים במתקפת פתע על ישראל, הצבא הישראלי היה במצוקת תחמושת, היה זה השניא ניקסון שאישר רכבת אווירית מסיבית של כלי נשק שהגנו על הדמוקרטיה הישראלית מבחוץ, בדיוק חמישים שנה אחרי זקוקה הדמוקרטיה היהודית לרכבת אווירית במטרה להציל אותה מהשמדה עצמית, משהו שרק אתה יכול לספק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה