בעולם

התקיפה של רוסה באודסה החריבה את הקתדרלה ההיסטורית?

בימים האחרונים רוסיה תוקפת בעיר הנמל האוקראינית אודסה, ובתקיפה האחרונה דווח כי היא לא רק הרגה אדם אחד ופצעה עשרות (בהם ילדים), אלא היא גם כמעט והחריבה לגמרי קתדרלה עתיקה שעומדת בעיר כבר 228 שנה
מערכת ice | 
הרס הקתדרלה באודסה (צילום Guardian News צילום מסך יוטיוב)
בימים האחרונים רוסיה תוקפת בעיר הנמל האוקראינית אודסה, ובתקיפה האחרונה דווח כי היא לא רק הרגה אדם אחד ופצעה עשרות (בהם ילדים), אלא היא גם כמעט והחריבה לגמרי קתדרלה עתיקה שעומדת בעיר כבר 228 שנה.
לפי הניו יורק פוסט והצבא האוקראיני, רוסיה תקפה היום (ראשון) בעיר בעזרת שיגור של 19 טילים. הצבא האוקראיני הצליח ליירט תשעה מהטילים האלו, אבל חלקם כאמור חדרו ופגעו באזרחים שבהם היו ארבעה ילדים. כמו כן, דווח כי הטילים פגעו בשישה בנייני מגורים.
כאמור, אחד הנפגעים החשובים באירוע הזו הוא המבנה העתיק שעומד בעיר, שביותר ממאתיים השנים האחרונות תפקד בתור הכנסייה האורתודוקסית הכי חשובה בעיר. עם זאת, הכמרים בכנסייה כבר מקווים לשחזר אותה ולהחזיר אותה לפעילות בקרוב.
המתקפה הרוסית על אודסה הגיעה לאחר שזו הראשונה ביטלה את התוכניות לאפשר לאוקראינה לייצא תבואה למרות הלחימה באזורה. המתקפה הקשה הכתה את תושבי העיר לאחר שרבים היגרו בכלל אחרות כדי לזכות במחסה מהתקיפות. תושבים רבים העידו כיצד איבדו את בתיהם בפעם הראשונה, וכעת באודסה חוו שוב את אותו האובדן.
רוסיה מצידה גיבתה את התקיפה שלה בטענה כי במוקדים שתקפה תוכננו תקיפות טרור נגדה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה