בעולם

טרנד מדאיג: גובר הביקוש לפריטים עם הסמל הנאצי באוסטרליה

בימים האחרונים הוצגה הצעת חוק חדשה באוסטרליה שמטרתה לאסור הצגה ומכירה של פריטים עם הסמל הנאצי. ההצעה הזו כמובן עשתה נכון לעת זו את ההפך הגמור ומוכרים רבים מדווחים על זינוק בביקוש לפריטים הללו
מערכת ice | 
השעון של היטלר (צילום Alexander Historical Auctions)
תקראו לזה פסיכולוגיה הפוכה או פשוט טבע האדם, אך אין ספק כי מדובר במגמה מדאיגה. בימים האחרונים הוצגה הצעת חוק חדשה באוסטרליה שמטרתה לאסור הצגה ומכירה של פריטים עם הסמל הנאצי. ההצעה הזו כמובן עשתה נכון לעת זו את ההפך הגמור ומוכרים רבים מדווחים על זינוק בביקוש לפריטים הללו.
לפי N12, בקרב אספנים רבים עלה לכאורה החשש שבקרוב לא יוכלו להשיג שלל פריטים היסטוריים שנושאים את הסמל השנוי במחלוקת, ולכן הם דוהרים לכיוון בתי המכירה. אחד המוכרים, לו חנות של מזכרות בנושא מלחמת העולם השנייה, מעיד: "זה כאילו שהדלק עומד לאזול בתחנת הדלק - אז הם באים למלא כמה שיותר מהר. ברור שהסיבה טמונה בחוק המסתמן". עם זאת, הוא מבהיר כי לא מדובר בהכרח באנשים בעלי השקפה נאו-נאצית, אלא אספנים אמיתיים. מנגד, אלו הראשונים מסתפקים לרוב בחיקויים זולים.
כמו כן, ישנן הערכות כי הפוליטיקאים האוסטרלים עצמם נוהרים כדי לרכוש מיני פרטי אספנות שכאלו, אך כמובן כולם מכחישים. בפועל, החוק עלול (ואולי כבר עושה) ההפך ממה שהוא מבקש - למנוע את הסחר בחפצים שנושאים עימם משמעות כה שלישית ואפילו יותר מכך. ייתכן כי הדבר אפילו יתרום להקמתו של שוק שחור סביב הפריטים - דבר שהממשלה תתקשה כנראה להתמודד עימו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה