בעולם

זה היה מהר: קבוצת וגנר מקבלת הוראה לסגת מגבולות רוסיה

פריגוז'ין הגיע להסכמות במסגרת מו"מ שכנראה קודם מהצד הבלרוסי, והורה לכוחות שלו לחזור לאחור. לכוח הובטח לפתור את הבעיה עם שר ההגנה הרוסי, אך מתברר כי הכוחות עצמם לא ממש מרוצים מההסכמות המעטות לכאורה 
מערכת ice |  1
ולדימיר פוטין (צילום shutterstock, pixabay)
בתחילת הערב דיווחנו כי היום קבוצת וגנר, שכירי החרב של ולדימיר פוטין באוקראינה, פלשו לגבולות רוסיה, כבשו אזורים וכנראה הביאו להרג של אזרחים. הצעד הגיע כתגובה לחודשים רבים של מחלוקת עם שר ההגנה הרוסי, לצד בעיות נוספות, אותן מוביל הכוח פריגוז'ין דאג להביע בפומבי. 
על פי הדיווחים החדש, פריגוז'ין הגיע להסכמות במסגרת מו"מ שכנראה קודם מהצד הבלרוסי, גם כן בעלי ברית עם פוטין, והורה לכוחות שלו לחזור לאחור. לפי N12 הובטח לכוח לפתור את הבעיה עם שר ההגנה הרוסי, אך מתברר כי הכוחות עצמם לא ממש מרוצים מההסכמות המעטות לכאורה. לפי הקרמלין, רוסיה איימה על הכוח וחיי החיילים בו אם ימשיכו להתקדם לכיוון מוסקווה כפי שהבטיחו. 
לאור המצב, שר החוץ אלי כהן שוחח הערב (שבת) עם שגריר ישראל במוסקווה, אלכס בן צבי. משרד החוץ עוקב אחרי ההתפתחויות ונערך לכל תרחיש. תגבור הצוותים הקונסולריים בנציגויות ישראל ברוסיה.
שר החוץ אלי כהן הסביר: ״משרד החוץ עוקב מקרוב אחרי האירועים במוסקבה וההתפתחויות ביממה האחרונה ואנחנו נערכים לכל תרחיש.  אנחנו צופים כי ישראלים רבים  ברוסיה יזדקקו לטיפול קונסולרי, ולכן נתגבר את הצוות הקונסולרי במוסקבה  ובסנט פטרסבורג.  גם ברגעים כאלה, שליחי משרד החוץ ימשיכו לעמוד לרשות אזרחים ישראלים הזקוקים לסיוע״.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עם כל הכבוד, על רוסיה לא מאיימים (ל"ת)
    חוח 06/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור