בעולם

מדהים: כך כנראה נראתה הנוצריה הראשונה במאה ה-7 לספירה

חוקרים מקמברידג' באנגליה הצליחו לבצע שחזור דיגיטלי של פניה של ילדה בת כ-16 מהמאה השביעית לספירה, וכך לראשונה העולם מגלה כיצד נראו הנוצרים הראשונים שהיגרו לאנגליה, אחרי שהתנצרו
מערכת ice | 
חפירות ארכיאולוגיות-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
נפלאות המדע: חוקרים מקמברידג' באנגליה הצליחו לבצע שחזור דיגיטלי של פניה של ילדה בת כ-16 מהמאה השביעית לספירה, וכך לראשונה העולם מגלה כיצד נראו הנוצרים הראשונים שהיגרו לאנגליה, אחרי שהתנצרו. 
אך זה לא נגמר כאן, החוקרים מעידים שסקירה כימית של העצמות שלה הילדה ושיניה מראים שהיא היגרה מגרמניה לאנגליה כשהייתה בת שבע בלבד. עצמותיה נמצאו ליד קמברידג' בשנת 2012, כשעימה נקבר צלב ייחודי ונדיר מזהב. הממצאים בסביבת הקבר שלה העידו שייתכן והיא הייתה שייכת למשפחת מלוכה ושקרוביה נקברו גם הם בקרבה אליה. יותר מכך, החוקרים חושדים כי מדובר בקבוצה שנשלחה מגרמניה כדי להמיר את המקומיים לנצרות.
התמונה המשוחזרת שיצרו החוקרים מראה שלילדה גוון עור לבן, שיער חום בגוון מדויק למה שהיה במקור, צבע עיניים שתואם לממצאי ה-DNA ועוד. כמו כן, החוקרים הצליחו לשחזר פגם מסוים שיש בעיניה (עין את יותר נמוכה מהשנייה) שכנראה היה מאוד ניכר לעין הסובבים אותה בזמנו.

צילום מסך מפייסבוק. קרדיט: היו מוריסון ואניברסיטת קמברידג'.
לפי הממצאים החוקרים הצליחו לגלות הרבה לחייה ובעיקר כיצד המסע מגרמניה לאנגליה השפיע עליה. לדברי החוקרים המסע לא היה פשוט ותרם למותה המוקדם. "היא כנראה לא חשה בטוב וערכה מסע ארוך למקום לא מוכר, בו האוכל היה שונה" אמרו החוקרים. כמו כן, החוקרים, שיציגו בקרוב את הממצאים של הקבר בתערוכה מיוחדת, מעידים כי הילדה הייתה בין הנוצרים הראשונים שהמירו את דתם באנגליה ולכן מדובר בממצא ושחזור חשובים מעין כמוהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה