בעולם

ניו יורק בכחול לבן: עשרות אלפים חוגגים 75 לישראל

מצעד התמיכה המסורתי והגדול בישראל התקיים בשדרה החמישית בניו יורק תחת הכותרת "מחדשים את התקווה"
מערכת ice | 
מצעד התמיכה בישראל (צילום JCRC NY)
מנהטן מתעטפת בכחול לבן. מצעד התמיכה המסורתי והגדול בישראל התקיים בשדרה החמישית בניו יורק תחת הכותרת "מחדשים את התקווה". במצעד משתתפים עשרות אלפים, וקבוצות נוספות מ-200 ארגונים שונים ברחבי ארה"ב, יהודים ושאינם יהודים, פוליטיקאים מימין ומשמאל, חברי קונגרס, ראשי ערים ונכבדים נוספים. המצעד מתקיים מאז שנת 1965 ומי שמארגנת אותו היא המועצה לקשרי ציבור של הקהילה היהודית בניו יורק (JCRC-NY). 
גדעון טיילור, מנכ"ל הארגון לקשרי ציבור של הקהילה היהודית בניו יורק (JCRC-NY) אמר לפני תחילת המצעד "אנו מודעים לכך שאנשים רבים בקהילה שלנו מודאגים מההתפתחויות בישראל ומאמינים שהמצעד הוא הזדמנות ייחודית לקהילה שלנו להתכנס ולהזכיר אחד לשני את כל מה שהופך את ישראל למיוחדת, ייחודית וחשובה". 

ג'רי אלפרסטיין שמייצג את ארגון ותיקי המלחמה היהודים ומשתתף במצעד אמר: "לחמתי נגד הקומוניסטים במלחמת וייטנאם, יריתי וכדורים שרקו מעלי. אני מגיע לכל מצעד מאז 1999 ואני לא מתכוון להילחם בישראלים. מותר לא לאהוב את מה שקורה בישראל, אבל חייבים לאהוב את הישראלים".
איתן פלסון, שעומד בראש ארגון הלהט"ב היהודי A Wider Bridge אמר: "כאשר אנו צועדים במצעד התמיכה בישראל אנחנו עושים זאת תוך סולידריות עם קהילת הלהט"ב הישראלית. אנחנו מאוד גאים בהם ובכל מה שהם עושים, לא רק כדי להגביר את השוויון האזרחי בישראל אלא גם כדי לחזק ולהגן על הדמוקרטיה הישראלית. בכל שנות קיומו, המצעד לא ייצג ממשלה או מדיניות ספציפית. במקום זאת, אנו צועדים כתומכי המדינה היהודית ואזרחיה, כולל אלה שהם להט"ב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה