בעולם

מצעד תמיכה בישראל יתקיים בניו־יורק: הכוחות מתכוננים למחאות

מחרתיים יתקיים מצעד תמיכה בישראל בניו־יורק בסימן חגיגות 75 שנות עצמאות למדינה. לקראת האירוע ישנה היערכות מיוחדת היות שצפויות מחאות נגד הרפורמה המשפטית 
מערכת ice | 
מצעד פרו ישראלי בניו יורק (צילום באדיבות JCRC-NY)
כמדי שנה, ובצל המחאה נגד הרפורמה בישראל, יתקיים מחרתיים מצעד תמיכה בישראל בעיר ניו־יורק בסימן חגיגות 75 שנות עצמאות למדינה. לקראת האירוע ישנה היערכות מיוחדת היות שצפויות מחאות נגד הרפורמה המשפטית. 
המצעד יצא לדרך ביום ראשון הקרוב, ה-4 ביוני ב-12:00 שעון ארה"ב. המצעד יעבור בשדרה החמישית והמפורסמת בעיר, תחת השם "מחדשים את התקווה". במצעד צפויים להשתתף כ-40 אלף איש וקבוצות מ-200 ארגונים שונים, בהם קבוצות להט"ב, חרדים, פליטים יהודים מאיראן, ותיקי מלחמה ועוד. המצעד מתקיים מאד שנת 1965 והיא מאורגנת על ידי המועצה לקשרי ציבור של הקהילה היהודית בתפוח הגדול.
בסרטון מיוחד לקראת המצעד, הנשיא הרצוג קרא לנהל אותו ללא מחלוקות.
ג'רי אלפרסטיין, שמייצג את ארגון ותיקי המלחמה היהודים וישתתף במצעד, אמר: "לחמתי נגד הקומוניסטים במלחמת וייטנאם, יריתי וכדורים שרקו מעלי. אני מגיע לכל מצעד מאז 1999 ואני לא מתכוון להילחם בישראלים. מותר לא לאהוב את מה שקורה בישראל, אבל חייבים לאהוב את הישראלים".
גדעון טיילור, מנכ"ל הארגון לקשרי ציבור של הקהילה היהודית בניו יורק (JCRC- NY), הוסיף: "אנו מודעים לכך שאנשים רבים בקהילה שלנו מודאגים מההתפתחויות בישראל. ומאמינים שהמצעד הוא הזדמנות ייחודית לקהילה שלנו להתכנס ולהזכיר אחד לשני את כל מה שהופך את ישראל למיוחדת, ייחודית וחשובה".
איתן פלסון, שעומד בראש ארגון הלהט"ב היהודי A Wider Bridge,  מסר: "כאשר אנו צועדים במצעד התמיכה בישראל אנחנו עושים זאת תוך סולידריות עם קהילת הלהט"ב הישראלית. אנחנו מאוד גאים בהם ובכל מה שהם עושים, לא רק כדי להגביר את השוויון האזרחי בישראל אלא גם כדי לחזק ולהגן על הדמוקרטיה הישראלית. בכל שנות קיומו, המצעד לא ייצג ממשלה או מדיניות ספציפית. במקום זאת, אנו צועדים כתומכי המדינה היהודית ואזרחיה, כולל אלה שהם להט"ב".
ישראל ניצן, מ״מ הקונסול בניו יורק אמר: ״מצעד ישראל בשדרה החמישית של ניו יורק הוא מפגן של סולידריות ועדות למקום שיש לישראל בליבם של תושבי העיר. במצעד משתתפים עשרות אלפי אנשים, 200 ארגונים וצמרת ההנהגה של העיר ומדינת ניו יורק. יובל ה-75 הוא הזדמנות עבור רבים כאן להתגאות בנס שנקרא מדינת ישראל, וביחסים החמים בין המדינות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה