בעולם

מסר מדאיג לישראל: איחוד האמירויות פרשה מכוח הגנה ימי

על רקע החולשה האמריקאית במזרח התיכון: איחוד האמירויות הודיעה למשרד החוץ האמריקאי על פרישתה מקואליצית ההגנה הימית המשותפת שהוקמה לפני חודשיים
מערכת ice | 
ישראל, איראן (צילום freepik)
איחוד האמירויות הודיעה היום בבוקר (רביעי) על פרישה מהכוח הימי שהקימה ארצות הברית רק לפני חודשיים. על פי דיווחים זרים, פרישה זו מגיעה לאחר שהאמירתים הביעו תסכול ואכזבה בפני האמריקאים, על חוסר תגובתם להשתלטות האיראנית על שתי מכליות נפט במפרץ הפרסי. נזכיר כי האיראנים הרבו לתקוף ספינות בבעלות אנשי עסקים ישראלים.
בהודעת משרד החוץ האמירתי נכתב: "בעקבות הבחינה המתמשכת שלנו את יעילות שיתוף הפעולה הביטחוני עם כל השותפות שלנו, איחוד האמירויות הערביות פרשה לפני חודשיים מהשתתפותה בכוחות הימיים המשולבים".
נזכיר כי הכוח הימי המשותף הוקם לפני חודשיים על מנת לתת מענה לאיום הגובר של איראן במרחב הים הפרסי. בארצות הברית הבינו שהם צריכים להקים קבוצה שתורכב מכוחות של חילות זרים שיתנו משקל נגד להתפרעות האיראנית בים.
בכוח הימי המשותף מופעלות בין היתר סירות וצוללות בלתי מאוישות שמטרתן לאסוף מודיעין על הפעילות הימית האיראנית באזור מבלי לסכן חיי אדם. סיבה נוספת לשימוש בכוח לא מאויש היא הרצון של האמריקאים לא להיגרר לעימות מול האיראנים, במידה והם יחליטו לתקוף את אחד מהכלים הלא מאוישים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה