בעולם

הבקשה המוזרה של התאילנדים מחיל האוויר האמריקאי נחשפת

חיל האוויר התאילנדי ביקש מהאמריקאים מטוסי F-35, הסיבה לבקשה החריגה עומדת על הכמות של המטוסים שהתאילנדים ביקשו - שניים  בלבד. האמריקאים דחו את הבקשה והציעו במקום מטוסי F-16 משודרגים
מערכת ice |  2
מטוס קרב בריטי מדגם F-35B (צילום Harland Quarrington / Defence Imagery)
לאחר שפורסם על הבקשה המוזרה של תאילנד מארצות הברית - לרכוש שני מטוסי F-35 בארבעה תשלומים, כעת פורסם שמחלקת המדינה האמריקאית דחתה את הבקשה החריגה ובתאילנד כבר הספיקה לעלות ביקורת על הבקשה המוזרה.
בתאילנד עוד טוענים כי הסיבה לבקשה החריגה של שני מטוסים בלבד קשורה בתקציב ובחוב הלאומי במדינה. במידה והיו מבקשים לקנות מספר גדול יותר של מטוסים ולהקים טייסת, חיל האוויר התאילנדי היה צריך להקים מעטפת שלמה שתתמוך בהם שתכלול חלקי חילוף, צוות קרקע ומתקנים מיוחדים לאחסון המטוסים המתקדמים.
לחיל האוויר המלכותי של תאילנד זרוע קרבית המונה כמאה מטוסי קרב. רובם הגדול, כ-30 מטוסי F-5 ו-50 מטוסי F-16 ישנים מאוד. בנוסף הם מפעילים 11 מטוסי קרב מתקדמים מסוג JAS-39 שנרכשו משבדיה.
ארצות הברית מצידה כן מנסה לסייע לחיל האוויר המלכותי של תאילנד - לאחרונה פורסם כי לאחר שדחו את הבקשה של התאילנדים, האמריקאים הציעו להם לרכוש מטוסי F-16 משודרגים בנוסף למטוסי F-15 משודרגים מכיוון שלתאילנדים תשתיות המתאימות למטוסים אלה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא מבין!
    אנצי! 05/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל העושר הזה בתאילנד ובעיקר מתיירות,איך הם בגרעון תקציבי?!
    סגור
  • יש אזורים רחבים שהאוכלוסיה עניה ואין תיירות
    גבר גבר 05/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    71 מליון אזרחים .בל נשכח שבקורונה רוב התיירות היתה סגורה.
    סגור