בעולם

כוננות בגרמניה: פעילי מחאה מבטיחים "לשתק את ברלין"

פעילי מחאה נגד מדיניות הממשלה הגרמנית, ובראשם ארגון "הדור האחרון", מבטיחים לשתק את ברלין כמחאה על מדיניות הממשלה ועל צעדיה במסגרת המאבק בהתחממות הגלובלית 
מערכת ice | 
פעילי אקלים (צילום pixabay)
פעילי אקלים בגרמניה פועלים זה חודשים רבים על מנת לשבש את החיים הציבוריים ואת התנועה בברלין על מנת להפנות את תשומת הלב של הממשלה הגרמנית לצורך להפחית בצורה דרמטית את פליטות הפחמן הדו חמצני של המדינה. פעילים רבים במדינה מדביקים את עצמם עם דבק אל הכביש, אירועים רבים משובשים וחזיתות של חנויות ומשרדי ממשלה מכוסים בצבע.
אתמול (שני) פעילי המחאה מארגון "הדור האחרון", הודיעו כי הם הולכים להחריף את המאבק ו"לשתק את ברלין" על מנת לחדד את המסר שלהם. שלשום (ראשון) פעילים פרצו למסלול תחרות של מכוניות מרוץ חשמליות בשדה התעופה בטמפלהוף וניסו להדביק את עצמם אל האספלט.
ארגוני המחאה בגרמניה מגדירים מחדש את המונח "מחאה אזרחית": המוחים עוברים הכשרה מיוחדת של מספר ימים על מנת ללמוד איך להקשות על המשטרה לפנות אותם וכיצד להתמודד עם מעצר. על פי הודעת ארגון "הדור האחרון", כ-1,000 מתנדבים יהיו פעילים וישתקו את ברלין.
הטענה המרכזית נגד המחאה היא שחסימת הכבישים מביאה לחסימת הדרך של אמבולנסים בעיר. כך לדוגמה, רוכבת אופניים מתה מפצעיה לאחר שרכב חילוץ של מכבי האש בברלין נתקע בפקק שנוצר כתוצאה מחסימת כביש. לפחות 15 אמבולנסים נתקעו בפקקים שנוצרו בשל החסימות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה