בעולם

אחרי 50 שנה: הוקמה ועדת חקירה לטבח הספורטאים במינכן

עברו קצת יותר מ-50 שנה מאז התרחש טבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן וכעת קמה בגרמניה לראשונה ועדת חקירה שתבחן את המחדלים באירוע. הוועדה מורכבת משמונה, בהם שלושה ישראלים
מערכת ice | 
פיצויים מגרמניה (צילום freepik, vecteezy)
עברו קצת יותר מ-50 שנה מאז התרחש טבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן וכעת קמה בגרמניה לראשונה ועדת חקירה שתבחן את המחדלים באירוע. הוועדה מורכבת משמונה, בהם שלושה ישראלים. 
חברי הוועדה הם חוקרים והיסטוריונים שיקבלו גישה מלאה לארכיונים של האירוע כולו, כך לפי גרמניה. הוועדה קמה כחלק מהבטחה למשפחות ההרוגים בטבח. חברי הוועדה הישראלים: פרופ' עופר אשכנזי מהאוניברסיטה העברית, פרופ' שלמה שפירא ופרופ' שולמית וולקוב, כך לפי N12. 
הקמת הוועדה הייתה חלק מההסכם שנחתם עם המשפחות בשנה שעברה. במסגרת זו המשפחות יקבלו פיצוי בסך 28 מיליון אירו. לאחר חתימה על ההסכם, המשפחות הסכימו להשתתף בטקס זיכרון שהתקיים במינכן בחלוף 50 שנים לטבח.
למרות היוזמה של גרמניה, אחת מרשויות השידור המקומיות עוררו סערה לפני מספר חודשים לאחר ששידרו סרט דוקומנטרי בו השתתף אחד המחבלים מהטבח. בדוקו אמר כי אינו מתחרט על המאורעות. יתרה מכך, הרשות שילמה לאותו מחבל כ-2,000 דולר השתתפותו בדוקו, בו הוא אף הרחיב וסיפר שאילולא גילו המופלג, הוא היה ממשיך לנסות להרוג יהודים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה