בעולם

אסון בטקסס: 18,000 פרות נהרגו בשריפת רפת

אסון חסר תקדים בטקסס: אלפי פרות היו נעולות ברפת בזמן שנשרפו למוות. חקירה ראשונית מצביעה על פיצוץ משאבה. אדם אחד נפגע ומצבו יציב
מערכת ice |  1
שריפת הרפת בטקסס (צילום Courtesy of Castro County Sheriff's Office)
יותר מ-18,000 פרות מתו וחקלאי אחד נמצא במצב אנוש בעקבות שריפה ברפת בטקסס.
לפי נתוני המכון לצער בעלי חיים, התקרית היא השריפה הקטלנית ביותר בה היו מעורבות פרות אי פעם, או לפחות מאז התחיל רישום התקריות הללו מזה כמעט עשור. בהודעה שמסר איגוד הרפתנים בטקסס מטעם תעשיית החלב הביע תנחומים על התקרית.
על פי הרשויות, סיבת השריפה שעדיין נחקרת, הוא פיצוץ שהתרחש באחת המשאבות ברפת ששואבת מים ודשן. השריפה התלקחה מהר וגרמה לשריפה ברפת בה היו נעולות אלפי הפרות.

"אנחנו עצובים מאוד על המחלבה המשפחתית, וכל מי שנפגע מהטרגדיה שהתרחשה ברפת ומחלבת סאות' פורק", נכתב בהודעה. "סיבת השריפה עדיין בחקירה".
מחוז קסטרו הוא המחוז השני בגודלו לייצור חלב בארה"ב ויש בו יותר מ-59,361 פרות. על פי דו"ח של משרד החקלאות של ארצות הברית, המחוז ייצר יותר מ-147 מיליון פאונד של חלב בפברואר.
נציב החקלאות של טקסס, סיד מילר, כינה את התקרית הרסנית אך אמר שהוא אסיר תודה שלא היו נזקים נוספים בחיי אדם. הוא גם קרא לפרסם את ממצאי החקירה לאחר סיומה.
"זו הייתה השריפה הקטלנית ביותר ברפת בקר בהיסטוריה של טקסס והחקירה והניקיון עשויים להימשך זמן מה", אמר מילר. "יש להפיק לקחים וההשפעה של השריפה הזו עשויה להשפיע על הסביבה הקרובה ועל התעשייה עצמה. ברגע שנדע את הסיבה ואת העובדות סביב הטרגדיה הזו, נוודא שהציבור יידוע במלואו - כך שניתן יהיה למנוע טרגדיות כאלה בעתיד".
18,000 הפרות שנהרגו הן רק חלק מ-625,000 הפרות החולבות בטקסס. כולל פרות בקר, יש 13 מיליון במדינה. כמויות גדולות של בקר מתו בטקסס בעבר. במהלך סופת החורף "גוליית" בשנת 2015, 35,000 בקר קפאו למוות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    במקדונלד שבחוף הדרומי שבארהב יאלצו למכור בורגר חסה... (ל"ת)
    ציפור הביפ-ביפ 2.1 04/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור