בעולם

הדלפת המסמכים נמשכת: הקרקע בצמרת של פוטין רועדת?

לאחר רצף הדלפות מהפנטגון, מסמכים חדשים הנוגעים למלחמת רוסיה-אוקראינה נחשפים לציבור ומציגים תמונה לא יציבה בצמרת של ולדימיר פוטין
מערכת ice | 
ולדימיר פוטין (צילום Naga11 /Shutterstock)
בשבוע שעבר פורסם כי הודלפו מסמכים רגישים מהפנטגון בארה"ב ובהם גם מידע הקשור לישראל, מדינות ערב וכמובן המלחמה של רוסיה נגד אוקראינה. היום מתברר כי ההדלפות לא עצרו וכי יצא לאור מידע חדש ורגיש הנוגע לצמרת הרגישה של פוטין ברוסיה.
לפי הניו יורק טיימס, המסמכים החדשים חושפים כי ישנה אי הסכמה רבה בין שירות הביטחון הכללי ברוסיה ובין הצבא הרוסי, היות שהצבא מסרב לחשוף באופן מלא את היקף האבדות במלחמה מהצד הרוסי. כך למשל, הצבא דיווח כי היו רק כ-6 אלף אבדות, ובפועל האבדות מוערכות בעשרות ואפילו מאות אלפי חיילים. כמו כן, שירות הביטחון מאשים את הצבא בכך שאינו מדווח על היקף האבדות בקרב הצבאות שתומכים ברוסיה, כמו אלו של קבוצת הלוחמים של רמזאן קדירוב הצ'צ'ני. 
לצד המתיחות בין הגורמים השונים בצמרת הרוסית, מתברר כי פוטין ארגן באופן חריג פגישת פיוס בין שר ההגנה הרוסי, סרגיי סויגו, ובין מנהיג קבוצת וגנר, יבגני פריגוז'ין. על פי הדיווחים, מנהיג קובצת הלוחמים האשים את משרד ההגנה, בראשו עומד סויגו, בכך שאינו שולח לו מספיק תחמושת ללחימה בבאחמוט ואף קרא לחוסר המעש "בגידה".
למרות ההדלפות החריגות והמסוכנות, בארה"ב מנסים להציג את הדליפה החדשה בתור ניצחון אמריקני שמציג עד כמה עמוק יכול לחדור המודיעין האמריקני לצמרת הרוסית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה