בעולם

בהיריון? זו המדינה שמוכנה לשלם לך אלף דולר לחודש

כחלק מהניסוי שייערך בפילדלפיה בארצות הברית, אמהות טריות מקהילות חלשות צפויות לקבל תשלומים למשך 18 חודשים, כולל שנה אחת לאחר הלידה כדי לנסות לסייע בצמצום תמותת התינוקות במדינה
מערכת ice | 
מענק דולר (צילום אנספלאש)
גורמים רשמיים בפילדלפיה הודיעו בשבוע האחרון שהם מגייסים תרומות כדי להשיק תוכנית ניסיון לתת תשלומים חודשיים של 1,000 דולר במזומן לאמהות לעתיד שחיות בקהילות מסוימות בפנסילבניה.
מחלקת בריאות הציבור של פילדלפיה שואפת להתחיל את הפיילוט של בנק פילי ג'וי בתחילת 2024 כדי לעזור להקל על פערים גזעיים בשיעורי תמותת תינוקות. לפילדלפיה יש את שיעור תמותת התינוקות הגבוה ביותר במהלך שנת חייו הראשונה של ילד מבין 10 הערים המאוכלסות ביותר בארה"ב, נמסר מהעיר.

"תמותת תינוקות בפילדלפיה היא משבר שניתן לפתור", הצהירה נציבת הבריאות ד"ר שריל בטיגול בהצהרה. "אנחנו יודעים שהיכולת לתמוך טוב יותר באנשים בהריון ובהורים טריים עוזרת לשמור על תינוקות בחיים. כעיר הגדולה הענייה במדינה, זה לא תמיד קל, במיוחד באזורים בעיר שנמחצים על ידי עוני דורי וגזענות מערכתית".
על פי נתוני המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, שיעור תמותת התינוקות (תמותה לכל 1,000 לידות חי) בפילדלפיה היה 6.1 בשנת 2017 - גבוה מהשיעור בארה"ב של 5.8. דוח עירוני משנת 2021 מצא שנשים שחורות שאינן היספניות היוו 58% ממקרי המוות הקשורים להריון מ-2013 עד 2018, למרות שהן היו אחראיות רק ל-43% מהלידות בפילדלפיה בתקופה זו.
כחלק מהניסוי, אמהות טריות צפויות לקבל תשלומים למשך 18 חודשים, כולל שנה אחת לאחר הלידה, כך דיווח ה- Philadelphia Inquirer. כדי להיות זכאיות, נשים בהריון חייבות לקבל הכנסה שנתית של משק בית של פחות מ-100,000 דולר. בנוסף למזומן, מובטחת לאמהות טריות גם "תמיכה מרצון", כמו ביקורי בית, תמיכה בהנקה, דולות וייעוץ פיננסי.
העירייה מסרה כי היא מקווה לגייס 6 מיליון דולר עבור התוכנית, לאחר שכבר השיגה 3 מיליון דולר עד כה מקרן וויליאם פן ומ-Spring Point Partners. המימון הזה מספיק כדי לעזור לכ-250 אמהות בהריון. פילדלפיה היא לא העיר הראשונה שמתחילה תוכנית כזו. ניו יורק השיקה את פרויקט הגשר בשנת 2021, והעניקה עד 1,000 דולר בכל חודש למשך שלוש שנים ללא כל תנאי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה