בעולם

גרמניה תומכת בצירוף גאורגיה לאיחוד האירופי

תמיכתה של ברלין מגיע על רקע הפלישה הרוסית של אוקראינה, שבשנה שעברה האיץ את המדינה הקווקזית לבקש חברות בבלוק היבשתי 
מערכת ice | 
דגל גאורגיה (צילום freepik)
סגן קנצלר גרמניה רוברט האבק אמר השבוע כי מדינתו תתמוך בהענקת גאורגיה חברות מלאה באיחוד האירופי וכי היא "מבורכת מאוד" להצטרף לבלוק היבשתי.
גאורגיה, מדינה סובייטית לשעבר השוכנת דרום-מערב לרוסיה, הגישה בקשה לחברות באיחוד האירופי ב-3 במרץ 2022, שבוע לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה.
המועצה האירופית אמרה מאז כי היא מוכנה להעניק למדינה סטטוס מועמדות לאחר שתעמוד בשורה של רפורמות פרלמנטריות, כלכליות וחקיקות הנדרשות מחבורת בגוש. 
אבל האבק, שכחלק מתפקידו כשר הכלכלה של גרמניה מהווה קול מפתח בפוליטיקה של האיחוד האירופי, אמר כי "אירופה מאוד פתוחה עבורכם".
"אני יודע שהמדינה שלכם מאוד נוטה לכיוון אירופה ואתם מאוד מאוד רצוי", אמר האבק בטקס הפתיחה של ועידת ITB ברלין.
גאורגיה היא אחת ממספר מדינות באזור שהאיצו את הצעות החברות שלהן לאיחוד האירופי בעקבות הפלישה הרוסית. אוקראינה ומולדובה הגישו בקשות חברות בפברואר ומרץ 2022, בהתאמה, וקיבלו סטטוס מועמד ביוני.
גאורגיה כבר התמודדה עם התוקפנות הרוסית הגוברת באזור, כאשר מוסקבה פלשה ב-2008 ופתחה במלחמה של חמישה ימים שנגמרה עם מאות הרוגים ועשרות אלפי עקורים. 
כיום, רוסיה מחזיקה במחוזות דרום אוסטיה ואבחזיה, המהוות כ-20% מהשטח המוכר הבינלאומי של גאורגיה. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין גם ממשיך לראות במדינה חלק בלתי נפרד מתחום ההשפעה של מוסקבה בדרום הקווקז.
"גם גאורגיה סבלה מתוקפנות רוסיה", אמר האבק. "התוקפנות של רוסיה על גאורגיה [בשנת] 2008 הייתה אולי נקודת המפנה כאשר פוטין הפך מפוליטיקאי ורפורמטור עבור ארצו, לרודן".
הצהרותיו של האבק נאמרו לצד ראש ממשלת גאורגיה איראקלי ר'אריבאשווילי, שאמר כי ממשלתו ותושבי גאורגיה "עושים כמיטב יכולתם" כדי להפוך לחברה מלאה באיחוד האירופי.
"ההצעה של גורגיה הוכרה על ידי מועצת האיחוד האירופי ואנחנו אפילו קרובים יותר מאי פעם לחברות", אמר ר'אריבאשווילי. "המאמצים הנוכחיים של כל גאורגי מכוונים ליום שבו גאורגיה תבטיח בסופו של דבר את מקומה על מפת אירופה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה