בעולם

רשת נוכלים אירופית גרפה מאות מיליוני יורו - מגרוטאות ברזל

נעצרה רשת פלילית העוסקת בסחר בפסולת והלבנת הון באיטליה ובגרמניה. הפושעים רכשו 165 אלף טון גרוטאות ברזל - ומכרו אותן חזרה לשוק מבלי שנוקו או מוחזרו, עם תיעוד כוזב
מערכת ice | 
זירת פשע
רשויות אכיפת החוק באיטליה ובגרמניה, בתמיכת ה-Eurojust וה-Europol, פעלו נגד קבוצת פשע מאורגן (OCG) החשודה בסחר לא חוקי בפסולת, חשבוניות פיקטיביות והלבנת הון במספר מדינות באירופה.
פעולה משותפת הובילה למעצרם של 14 חשודים באיטליה ובגרמניה, נערכו חיפושים ב-40 בתים, והוחלט על חילוט נכסים בשווי 90 מיליון יורו. סוכנות ה-Eurojust סייעה לרשויות בהקמת צוות חקירה משותף למקרה.

על פי ההערכות, ה-OCG לכאורה רכשה באופן בלתי חוקי כ-165,000 טון של גרוטאות ברזל באמצעות רשת של חברות למיחזור ברזל הפועלות בתוך ומחוץ לאיטליה - ולאחר מכן החזירה את הברזל לשוק או ישירות למפעלי הפלדה, בטענה שיובא מגרמניה. מממצאי החקירה עולה כי חברת קש גרמנית הקשורה לראש הקבוצה הוציאה חשבוניות פיקטיביות בעבור הרכישות של גרוטאות הברזל.
חברי ה-OCG הכניסו כסף לאיטליה, כולל כ-70 מיליון יורו במזומן שנמשכו מחשבונות בנק גרמניים. לאחר מכן, הכספים הועברו בין חברות פיקטיביות בגרמניה ובמדינות נוספות, שבניהול ה-OCG. הרווחים הושקעו בסחר לא חוקי בפסולת או הולבנו באמצעות פעילויות לגיטימיות כמו רכישת קבוצת כדורגל באיטליה.
גרוטאות הברזל מעולם לא נוקו או מוחזרו, למרות התיעוד הכוזב על הצהרות התאמה או מסמכי משלוח. כמו כן, חברי ה-OCG עשו שימוש בכמויות גדולות של פסולת מיוחדת ומסוכנת, כדוגמת זפת, שטבען האמיתי הוסתר באמצעות תעודות כוזבות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה