בעולם

"נערת הנס" בת 17 חולצה מההריסות בטורקיה אחרי 10 ימים

טורקיה נרגשת מחילוצה בחיים של נערה בת 17 שהיתה לכודה במשך 10 ימים מתחת להריסות, ללא אוכל ושתיה. אחריה חולצו בחיים גבר בן 30 וילד בן 12
מערכת ice | 
רעידת אדמה בטורקיה וסוריה (צילום יוטיוב/ AFP News Agency)
נערה בת 17 שזכתה לכינוי "נערת הנס" חולצה בחיים מההריסות 248 שעות (10 ימים) לאחר רעידת האדמה הקטלנית שפקדה את טורקיה. והיא לא האחרונה: אחריה חולצו בחיים גם גבר בן 30 וילד בן 12.
למעלה מ-43 אלף בני אדם נספו ברעידות האדמה בטורקיה ובסוריה, אך מאמצי החילוץ הנואשים למצוא ניצולים אחרונים מלבד גופות, עדיין נמשכים. מה שמקשה על מציאת ניצולים הוא גל הקור העז באזור.

אמש (חמישי) הכריז מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש על סיוע של מיליארד דולר למאמצי החילוץ ברעידת האדמה בטורקיה לשלושת החודשים הקרובים. יומיים קודם לכן האו"ם גייס 397 מיליון דולר לסיוע לנפגעי רעידת האדמה בסוריה.
ערוץ החדשות הממלכתי של טורקיה TRT Haber דיווח אתמול שביקר את הצעירה בת ה-17, אלינה אלמז שמה, בבית החולים לאחר מבצע החילוץ, ושוחח איתה ועם רופאיה ובני משפחתה. היא מונשמת אך לא מורדמת. כשדיברה ממיטת בית החולים, נראו עיניה פקוחות, מחוברת לצינורות חמצן.
 
בסרטון ששודר נצפו דודתה וסבתה של אלינה ליד מיטתה, נוגעות בפניה ומנשקות את ידיה. כשהכתבת הגיעה לאלינה עם מיקרופון ושאלה מה שלומה, אלינה הנידה בראשה וחייכה. רופאה של אליינה, פרופ' דילבר, אמר שהוא מאוד מופתע ממצבה הבריאותי הטוב של אלינה: "היא לא יכלה לאכול כלום ולא שתתה כלום כל הזמן (כשהייתה מתחת להריסות), אבל עדיין מצבה טוב. מאחר שהיא לא יכלה לזוז מתחת להריסות בכלל, נוכל לומר שחוסר הפעילות שלה הגן מעט על אלינה והיא החזיקה מעמד במהלך הזמן הזה, אבל אני מניח שאנחנו לא יכולים להסביר את זה".
חבר בצוות החילוץ שהציל את אלינה סיפר לסוכנות הידיעות הטורקית הממשלתית "אנאדולו": "קודם החזקנו את ידה, ואז הוצאנו אותה. היא היתה במצב טוב מאוד, והיא יכלה לתקשר. אני מקווה שנמשיך לקבל עליה בשורות טובות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה