בעולם

"היטלר צדק": האנטישמיות בארצות הברית גואה

במהלך משחק כדורגל של הקהילה היהודית במיאמי פרצה אלימות קשה במהלכה נשמעו גם קריאות אנטישמיות קשות
מערכת ice | 
הפגנות אנטישמיות (צילום טוויטר)
אלימות קשה, קריאות אנטישמיות ופצועים, זו הייתה מנת חלקם של הבאים למשחק הגמר טורניר הכדורגל האזורי בין בתי הספר הפרטיים שהתקיים אמש (חמישי) במיאמי שבארצות הברית. "מה שהילדים שלי אמרו לי זה שצעקו: 'היטלר צדק'", תיארה אחת האימהות של השחקנים מבית הספר "שק הילל" היהודי את הקריאות האנטישמיות הקשות. לדבריה בנה גם הותקף באלימות: "אני מאמינה שבעטו לו בפנים עם הפקקים של הנעל, וזה היה ליד העין".
 
כאמור המשחק התנהל בין בית הספר הקתולי "ארכיבישוף קולמן קרול", ומקבילו היהודי, במהלך המשחק הרוחות התחממו והאווירה התלהטה. משם הדרך לתגרה האלימה בה נפצעו מספר תלמידים ונער אחד אף פונה לבית החולים עם זעזוע מוח.
לאחר התקרית המנהלים של שני בתי הספר פרסמו הצהרה משותפת, לפיה תתנהל חקירה מתמשכת בעקבות "אפס סבלנות לכל סוג של שפה או התנהגות אלימות, ולכל סוג של אנטישמיות או שנאה". בתי הספר גם שלחו התראה לאיגוד האתלטיקה של בתי הספר התיכוניים בפלורידה, בה הכריזו על תוכנית לנקיטת "פעולה מתאימה" לשני בתי הספר, בהתאם "למחויבות ההדדית שלהם לביטחון, כבוד וסליחה". "למילים יש משמעות", אמרו בקהילה היהודית, "זה פוגעני ועלול להוביל לאלימות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה