בעולם

כאוס בטורקיה: "שרדנו את הרעידה אבל נמות מקור או מרעב"

ארדואן הודה שלמדינתו אין את היכולת לתת מענה מספיק מהיר לכל הניזוקים ברעידת האדמה שפקדה את טורקיה. עד כה יחד עם ההרוגים בסוריה נמנו כ-11,500 הרוגים
מערכת ice | 
רעידת האדמה בטורקיה (צילום רויטרס)
נשיא טורקיה טאיפ ארדואן הודה היום (רביעי) שיש בעיות בתגובה של ממשלתו לרעידת האדמה ההרסנית בדרום טורקיה, על רקע כעסם של אלה שנותרו חסרי כל ומתוסכלים על הגעתם האיטית של צוותי החילוץ.
ארדואן, שמתמודד בבחירות במאי, אמר בביקור באזור האסון שהכוחות פועלים כעת במלואם והבטיח שאיש לא יישאר חסר בית. עד כה מניין ההרוגים המדווח ברחבי טורקיה טיפס למעל 9,000.
על פני שטחה של דרום טורקיה, אנשים מחפשים מחסה ומזון זמניים במזג אוויר חורפי קפוא, ומחכים בייסורים ליד ערימות הריסות שבהן משפחה וחברים עלולים עדיין להיות קבורים.
כוחות ההצלה עדיין ממשיכים לחלץ אנשים חיים, ומוצאים גם אחרים מתים. אבל טורקים רבים התלוננו על מחסור בציוד, מומחיות ותמיכה כדי להציל את הלכודים - לפעמים אפילו כשהם יכלו לשמוע קריאות לעזרה.

"איפה המדינה? איפה הם היו יומיים? אנחנו מתחננים אליהם. תנו לנו לעשות את זה, נוכל להוציא אותם", אמרה סביה אלינק לסוכנות הידיעות רויטרס ליד בניין שקרס מכוסה שלג שבו נלכדו קרוביה הצעירים בעיר מלטיה.
תלונות דומות הגיעו גם מסוריה השכנה, שגם הצפון שלה נפגע ברעידת הענק ביום שני, ומנו שם עד כה כ-2,500 הרוגים. שגריר סוריה באו"ם הודה שלממשלה יש "מחסור ביכולות והיעדר ציוד", אך האשים בכך למעלה מעשור של מלחמת אזרחים בארצו וסנקציות מערביות.
בעיר אנטקיה הטורקית, עשרות גופות, חלקן מכוסות בשמיכות וסדינים ואחרות בשקיות גופות, הוצבו בשורה על הקרקע מחוץ לבית חולים. מלק, בת 64, אמרה לרויטרס שלא ראתה צוותי חילוץ. "שרדנו את רעידת האדמה, אבל נמות כאן בגלל רעב או קור".
רבים באזור האסון ישנו במכוניותיהם או ברחובות מתחת לשמיכות, מפחדים לחזור לבניינים שנזעזעו מהרעידה בעוצמה של 7.8 - הקטלנית ביותר בטורקיה מאז 1999 - ומרעידה חזקה שניה שעות לאחר מכן.
גורמים רשמיים בטורקיה אומרים שכ-13.5 מיליון בני אדם נפגעו באזור המשתרע על פני כ-450 קמ"ר מאדנה במערב ועד דיארבאקיר במזרח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה