בעולם

לוויתן מת נסחף לחוף עם כמויות עצומות של רשתות דיג ושקיות בבטנו

החוקרים הימיים בהוואי נדהמו לאור קריאה מכוחות האכיפה באזור אחד החופים על כך שישנו לוויתן מת על החוף. חקירה וניתוח של גופת הלוויתן גילתה בקיבתו כמויות עצומות של זבל שנוצר בידי אדם
מערכת ice | 
לוויתן מת בהוואי (צילום יוטיוב Associated Press)
בעל חיים נוסף שנמצא בסכנת הכחדה נפל קורבן השבוע למעשים המזהמים של בני האדם. אמש לוויתן מסוג ראשתן גדול-ראש נסחף לאחד החופים בהוואי כשהוא כבר מת. חוקרים שנקראו לזירה וניתחו לאחר מכן את קיבתו מצאו בה כמויות בלתי מבוטלות של זבל.
לאחר פינוי הלוויתן מהמקום החוקרים הצליחו לנתח רק חלק מקיבתו בעקבות הגודל העצום של האיבר. עם זאת, במה שהם כן הצליחו לנתח הם מצאו כמויות עצומות של זבל דוגמת רשתות דיג, מלכודות דגים, שקיות ניילון, מכשיר פלדה ועוד. בהתאם לכך הם מניחים כי גופת בעל החיים מכילה כמויות אדירות אף יותר.
חקירה נוספת של בריאות הלוויתן הציגה נתונים תקינים מה שהביא אותם להסיק שהכמות העצומה של הזבל שהלוויתן בלע חסמה את קיבתו ולא אפשרה לו לצרוך אוכל ולעבד אותו בגוף, מה שהביא למותו המצער. כמו כן, החוקרים מתקשים להבין באיזה אזור ספציפית הוא ליקט את כל החומרים הללו היות וזן זה לוויתן שוחה לאורך אלפי ק"מ לאורך האוקיינוסים. 
לצערנו לא מדובר במקרה הראשון בו לווייתנים ושאל בעלי חיים אחרים מקפחים חייהם עקב צריכה של זבל שהאנושות מייצרת. אירוע שונה אך כואב לא פחות התרחש לפני כארבעה חודשים בניו-זילנד, במסגרתו נמצאו על חוף קרוב ל-500 לווייתנים מתים לאחר שנתקעו במפרץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה