בעולם

עובדים נקנסים במיליון דולר בגלל הודעה בוואטסאפ

מורגן סטנלי מתחילה לקנוס את עובדיה בסכום של עד מיליון דולר לעובד במידה וביצעו עסקאות וסחר דרך אפליקציית וואטסאפ וזאת לאחר שהחברה עצמה נקנסה במיליונים על ידי המדינה
מערכת ice | 
וואטסאפ (צילום vecteezy)
בעקבות חקירה של מעל לשנתיים מטעם הוועדה לניירות ולבורסות בארה"ב, חברת מורגן סטנלי תקנוס את העובדים שלה בסכום של עד מיליון דולר, פר עובד, בעקבות שימוש לא תקין באפליקציית וואטסאפ לביצוע עסקים שונים בשם החברה.
בקיץ האחרון החברה נדרשה לשלם קנס של 200 מיליון דולר בעצמה בעקבות רגולציות פדרליות באותו התחום. על פי ההערכות הקנסות לכל עובד ינועו בטווח של אלפי דולרים ועד מיליון דולר, כאשר הסכום יקבע בהתאם לחומרת העבירה, כמה הודעות הועברו באפליקציה והכמות הכוללת שלהם. הקנסות ינוכו מתלושי שכר עתידיים של העובד או באופן רטרו-אקטיבי מהבונוסים שהם כבר קיבלו.
לצד הקנסות, החברה החלה להעביר הדרכות לעובדים במטרה להבהיר מתי הוא הרגע הנכון להעביר את שיחות הוואטסאפ העסקיות לפלטפורמה אחרת וחוקית, ביחס למהות של השיח. 
החקירה של הוועדה החלה כאמור בשנת 2021, כאשר הרשות חיפשה לאתר מידע על עובדים בעסקים פיננסיים שמנהלים שיח לא תקין באמצעות האפליקציה. בספטמבר האחרון הוועדה קנסה 16 חברות פיננסיות, כולל בנקים בין-לאומיים, בסכום כולל של 1.8 מיליארד דולר וזאת לאחר שנמצא כי העובדים מנהלים עסקאות וסחר באמצעות הנייד.
מאז ההחמרה הורחבה מעבר לעובדים בתפקיד ברוקרים וכעת היא רלוונטית גם לעסקי ייעוץ פיננסי וקרנות השקעה. לצד מורגן סטנלי נקנסו גם חברות גדולות דוגמת UBS וגולדמן זאקס. בשנת 2020 החברה ביצעה פיטורים בעקבות עבירות דומות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה