בעולם

ב-75 מיליארד דולר: הטייקון ההודי בדרך לשליטה בתחום חדש

המיליארדר מוקש אמבאני עוזב את העסקים שהקים ומסתער על האנרגיה המתחדשת, שמתעתדת לשנות את פניה של הודו. מה הבטיח למשקיעים?
מערכת ice | 
מוקש אמבאני (צילום pixabay, יוטיוב/ BQ Prime)
מוקש אמבאני, המיליארדר ויו"ר ריליאנס תעשיות (Reliance), ימקד את תשומת לבו בתחום האנרגיה הירוקה. כך לדברי אנשים בקונגלומרט ההודי, לאחר שאיש העסקים הפקיד את ילדיו כאחראים על שאר העסקים.
אמבאני, 65, ינהל על האסטרטגיה, כולל בניית מפעלים ומתקני מימן כחול, יעריך יעדי רכישה, כאשר בשלב זה הוא מדבר עם משקיעים פוטנציאליים, כך נחשף בבלומברג. אמבאני הציג בשנה שעברה תוכניות להוציא 75 מיליארד דולר על פרויקטים של אנרגיה נקייה במהלך 15 השנים הבאות.
האיש השני בעושרו באסיה ידוע בהתמקדותו העסקית: בשנות התשעים הוא חי במשך חודשים במכולות ספנות כדי לבנות את מה שהוא היום בית הזיקוק הפטרוכימי הגדול בעולם. כשני עשורים לאחר מכן, חברה נוספת שלו, הפעם בתחום הטלקום, הפכה לגדולה בהודו. מאז כאמור העביר אמבאני את המושכות לשלושת ילדיו והפנה את תשומת לבו לאנרגיה ירוקה, תחום בו הוא יצטרך להתחרות עם האיש העשיר בהודו ואחד העשירים בעולם, גאוטם אדאני.

ריליאנס מחפשת מיליארדי דולרים של השקעות במגזר האנרגיה של הודו ופנתה למשקיעים פוטנציאליים, כולל קרנות מזרח תיכוניות, אמרו שניים מהאנשים. שאיפתה היא להשתלט על המגזר בדיוק כפי שעשתה עם חברת הטלפונים הסלולריים Reliance Jio Infocomm, אמר אחד האנשים, והוסיף כי המיליארדר והצוות שלו אומרים למשקיעים שהם יהיו הבעלים של כל חוליה בשרשרת האספקה של אנרגיה מתחדשת. 
החוכמה של אמבאני ביצירת עסקאות תהיה מכרעת. ריליאנס הוציאה כמעט 50 מיליארד דולר כדי לבנות את Reliance Jio, שהפכה לספקית האלחוטית מספר 1 של הודו בתוך כשלוש שנים מכניסתה לשוק ב-2016, על ידי הצעת שיחות בחינם ואינטרנט זול. לאחר מכן, במשך כמה חודשים של סגרי הקורונה בשנת 2020, אמבאני גייס יותר מ-20 מיליארד דולר עבור מיזמי הדיגיטל שלו ממגוון משקיעים כולל ענקיות הביג דאטה מטא וגוגל.
לריליאנס, עם שווי שוק של 206 מיליארד דולר, יש יעד לשנת 2035 להוריד את הפחמן לאפס. המעבר של הודו מדלקים מאובנים לחומרים מתחדשים יספק הזדמנות ל"היפר-צמיחה" המתמשכת של ריליאנס במשך עשורים רבים, אמר אמבאני לבעלי המניות באוגוסט האחרון. אדאני, מצדו, התחייב ל-70 מיליארד דולר כדי להפוך לשחקנית האנרגיה המתחדשת הגדולה בעולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה