בעולם

התרסקות המטוס בסוריה חושפת את הפעילות הרוסית בלוב

מטוס קרב סורי התרסק בסוף השבוע על אדמת סוריה. זהותם של שני הנספים בתאונה הביאה לחשיפת המעורבות העמוקה של רוסיה בהכשרת הצבא הסורי והלובי
מערכת ice | 
מטוס קרב בריטי מדגם F-35B (צילום Harland Quarrington / Defence Imagery)
בסוף השבוע האחרון מטוס אימונים קרבי של חיל האוויר בצבא הסורי התרסק עקב כשל טכני. כיממה לאחר מכן פורסמו שמות שני הנספים בתאונה והדבר חשף את עומק פעילותה של רוסיה דווקא במשבר המדיני בלוב. 
ההרוגים בתאונה היו קצין בחיל האוויר הסורי ומתלמד צעיר שהגיע לסוריה מהצבא הלובי, חליפה ח'פתר, על מנת לקבל הכשרה. בתקופה האחרונה הרוסים מכשירים את חיל האוויר הסורי ומותו של החייל הלובי מאשר כי רוסיה מאמנת גם במסגרת זו חיילים לוביים וזאת לאור התמיכה של הרוסים בצבא חליפה ח'פתר.
זו לא ההתרסקות הראשונה בתקופה האחרונה. בחודש ספטמבר מטוס קרב התרסק במדינה עקב כשל טכני אך הפעם הטייס ניצל. מספר ימים לאחר מכן התרסק מסוק קרב אחר, גם כן עקב בעיות טכניות, ושלושה חברי צוות נהרגו. 
חיל האוויר הסורי נמצא בצמיחה לאחר שרוסיה החלה לסייע לשיקום הצבא. במסגרת זו רוסיה הביאה לצבא הסורי מטוסי קרב מסוגים שונים, לצד הכשרות נרחבות. כעת, עם חשיפת התאונה הטרייה מביאה לשאלה, כמה צבאות נוספים רוסיה מכשירה לצד לוב וסוריה?
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה