בעולם

הקהילות היהודיות נפרדות מהאפיפיור בנדיקטוס ה-16

ימים לאחר מות האפיפיור ובקהילות היהודים באירופה נפרדים ומספידים לו "גילה פתיחות בלתי רגילה ונלחם בדעות קדומות שורשיות"
מערכת ice | 
האפיפיור והרב שמואל ריקרדו די-סיני (צילום הפייסבוק של הקהילה היהודית ברומא)
ימים לאחר מות האפיפיור לשעבר בנדיקטוס ה-16, ובקהילות היהודיות באירופה בכלל וברומא בפרט, ספדו לאפיפיור המנוח, לדברי שבתקופת כהונתו חיזק את השיח עם היהדות ופעל לחיזוק הדיאלוג בין הדתות.
הרב שמואל (ריקרדו) די-סיני, רבה הראשי של רומא וסגן נשיא ועידת רבני אירופה ספד לאפיפיור בנדיקטוס ואמר: "בנדיקטוס ה-16 הותיר חותם חשוב לא רק במוסד הכנסייה, אלא על העולם כולו. בתחילת כהונתו הדימוי שהוא הציע היה יותר של תיאולוג מאשר של כומר, דבר אשר גרם לחששות בעולם היהודי, שחשש מהתהפכות המדיניות של הוותיקן כלפי היהדות והאטה בדיאלוג המשותף שהיה בהתקדמות אדירה בתקופת האפיפיור יוחנן פאולוס השני".
הרב די סיני המשיך ואמר: "הוא קבע מצד אחד גבולות מדויקים ומצד שני גילה פתיחות בלתי רגילה ונלחם בדעות קדומות שורשיות". הידיעה על מותו מותירה אותנו בצער ואנו אבלים על אובדנו של בן שיח ברמה הגבוהה ביותר, איש אשר איתן באמונתו ובפסיקותיו, אך כזה המוכן להקשיב בכבוד לדעות אחרות".
גם נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט נפרד מהאפיפיור בנדיקטוס ומסר: "האפיפיור בנדיקטוס ה-16 היה תאולוג גדול, שראה את הקשר עם היהדות כחלק בלתי נפרד מאמונתו. גם לאחר פרישתו המשיך בדיאלוג שלו עם רבני אירופה, בעיקר בסוגיית הנוגעות למשמעות הדתית עבור הקתולים בכל הנוגע לשיבת היהודים לציון לאחר אלפיים שנות גלות. הוא המשיך את הדיאלוג עם הקהילה היהודית ברוח כנס הוותיקן השני ונוסטרה אאטטה ששינתה את היחס של הכנסייה הקתולית ליהודים, וקוראת להימנע משנאה, רדיפות וגילויי אנטישמיות כלפי יהודים. הוא ביקר כמה פעמים בבתי כנסת, ונפגש עם הרבה מהקהילה היהודית. יהי זכרו ברוך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה