בעולם

מושלי ארה"ב נגד ביידן והאריס: למה שלחו אוטובוסים עם מהגרים לביתם?

מושל טקסס שלח אמש אוטובוסים עם מהגרים מדרום אמריקה למעונה הרשמי של קמלה האריס כאות מחאה על מדיניות ההגירה, למרות הקור המקפיא ומסכן החיים 
מערכת ice | 
קמלה האריס וג'ו ביידן (צילום יוטיוב/ NBC News)
כבר מספר ימים מדווח שארה"ב חווה את אחת הסופות הקשות ביותר בשנים האחרונות, במסגרתה אין ספור מדינות נמצאות תחת טמפרטורות מקפיאות ומסכנות חיים. למרות המצב הקריטי, נדמה כי מושל טקסס בחר בכל מקרה לשלוח מספר אוטובוסים של מהגרים ממקסיקו למעונה הרשמי של קמלה האריס בוושינגטון. 
מדובר במגמה שחוזרת על עצמה בתקופה האחרונה וביוזמה של מושלים רפובליקנים שמוחים על מדיניות ההגירה של ממשלת ביידן. האוטובוסים הגיעו בלילה שבין שבת לראשון, יממה לפני ערב חג המולד, כאשר הקור רק הולך ומחמיר ובעוד שמרבית המהגרים לבושים בבגדים דקים מאד.
במקום קיבלו אותם מתנדבים מטעם מספר ארגונים שהציעו להם בגדים חמים והעבירו אותם למקלטים ברחבי העיר. 
על אף שהרפובליקנים טוענים שמדובר במחאה לגיטימית, במיוחד כאשר מרבית מהמושלים הם אלו שקולטים את רוב המהגרים, הדמוקרטים וגם המתנדבים במקום טוענים שמדובר בפעולה עם מניע פוליטי, שעושה שימוש במהגרים למטרות שונות שאינן טובתם של אותם מהגרים נואשים. 
באופן אולי בלתי צפוי, מדיניות ההגירה של ביידן לא מאד שונה מזו של קודמו טראמפ. בעוד שביידן עצר את בניית החומה בין ארה"ב לדרום אמריקה, טרם בוטל "סעיף 42" שמאפשר לממשלה סמכות מידית להחזיר מהגרים אל מעבר לגבול וללא שאלות. למרות זאת, ביידן טוען שיתמוך בביטול סעיף זה יבוטל לכאורה אחרי החג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה