בעולם

ישראל הובילה את אירוע רם הדרג של אמנת המגוון הביולוגי במונטריאול

בראש המשלחת הישראלית למונטריאול עומדת ד"ר נטע ליפמן, סמנכ"לית בכירה למשאבי טבע וחוסן אקלימי במשרד להגנת הסביבה, ויחד איתה מייצגות את ישראל גם תמר רביב, ראש אגף מגוון ביולוגי ושטחים פתוחים וד"ר אנה טרכטנברוט – ראש תחום מגוון ביולוגי במשרד
מערכת ice | 
ישראל באמנת המגוון הביולוגי (צילום המשרד להגנת הסביבה)
ביום חמישי האחרון (15.12) נפתח רשמית חלק רם-הדרג של הוועידה ה-15 של אמנת המגוון הביולוגי (COP15.2) במונטריאול, קנדה. במסגרת זו, הוזמנו ראשי המשלחות של 196 המדינות החתומות על האמנה לקחת חלק פעיל בדיונים במסגרת המשא ומתן על התוכנית האסטרטגית החדשה של אמנת המגוון הביולוגי ולהוביל אותו בשלבים הסופיים.
בראש המשלחת הישראלית למונטריאול עומדת ד"ר נטע ליפמן, סמנכ"לית בכירה למשאבי טבע וחוסן אקלימי במשרד להגנת הסביבה, ויחד איתה מייצגות את ישראל גם תמר רביב, ראש אגף מגוון ביולוגי ושטחים פתוחים וד"ר אנה טרכטנברוט – ראש תחום מגוון ביולוגי במשרד. במהלך השבועיים שקדמו לחלק רם - הדרג השתתפו נציגות המשרד בדיונים המקצועיים שהכינו את הקרקע לקראת הגעתם של השרים וראשי המשלחות מ-196 המדינות החתומות על האמנה.
ברמה הבין-לאומית, ישראל הצטרפה לפני כשנה לקואליציות HAC, ו-GOA, המאגדות כ-120 מדינות המתחייבות לקדם את יעד "30 על 30" – לטובת הגנה על 30% מהמערכות האקולוגיות היבשתיות והימיות הגלובליות עד 2030. אירוע רם דרג של קואליציית HAC, בהשתתפות ד"ר נטע ליפמן, נועד להדגיש את המסר שלפיו ישנו צורך בהכללת יעד כזה בתוכנית החדשה. כמו כן, ישראל הצטרפה להתבטאות משותפת של אוסטרליה ונורבגיה יחד עם עוד 35 מדינות הקוראת להגברת השאפתנות להגנה על המרחב הימי.
בחלק רם הדרג במליאה של האו"ם, נשאה ד"ר ליפמן נאום שבמסגרתו שיקפה את עמדת ישראל, כי התוצר העיקרי של הועידה חייב להיות אישור תוכנית גלובלית חדשה לשמירה על המגוון הביולוגי, הכוללת יעדים שאפתניים ומדידים שיאפשרו למנוע את המשך התדרדרות המגוון הביולוגי ואת הרס הטבע. בנאומה ציינה ד"ר ליפמן את הקשר בין שלושת המשברים הפלנטריים: משבר המגוון הביולוגי, משבר האקלים ומגיפות, ואמרה כי הפתרון לכולם נמצא בשמירה על מערכות אקולוגיות בריאות ומתפקדות ובצורך בהכללת יעדים שאפתניים בתוכנית הגלובלית לשיקום מערכות אקולוגיות ופתרונות מבוססי טבע כאמצעי להתמודדות עם שינוי אקלים.
במהלך מפגש רם הדרג, ישראל הצטרפה להתבטאויות ויוזמות חדשות, בין היתר הצטרפות ליוזמה של האיחוד האירופי בתחום בניית הכלים לניהול הידע הגלובלי בתחום מגוון ביולוגי - Global Knowledge Support Service for Biodiversity וזאת למטרת יישום התוכנית הגלובלית בשנים הקרובות. עד למועד סגירת הוועידה המתקרב (יום שני ה-19.12) מוטל כובד המשקל על הדרג הפוליטי, לצורך סיום מוצלח של הוועידה במונטריאול. אם הכול ילך כשורה, מזכירות אמנת המגוון הביולוגי, צפויה לפרסם תוכנית אסטרטגית גלובלית חדשה לאמנה, המתעכבת כבר למעלה משנתיים עקב מגפת הקורונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה