בעולם

הסיבה המקוממת שזוכת האוסקר נעצרה באיראן

שחקנית איראנית מפורסמת נעצרה בשבוע שעבר לאחר שפרסמה פוסט התומך במחאת החיג'אב ומגנה את ההוצאות להורג שהחלו במדינה - טרם ברור מה מצבה של השחקנית זוכת האוסקר משנת 2016
מערכת ice | 
הפגנות באיראן עקב מות הצעירה
לפני כשבוע דווח שהנהגת איראן החלה להוציא להורג בתלייה אזרחים שמתנגדים למשטר ולוקחים חלק במחאת החיג'אב. בעת זו רק גברים הוצאו להורג אך המשטר ממשיך לעצור גם נשים שמהוות את לב המחאה הזו. דיווח חדש מהמדינה חושף שהמעצר הכי טרי במדינה הוא של השחקנית המפורסמת ביותר במדינה, תראנה עלידוסתי.
עלידוסתי היא שחקנית מוכרת ואהובה באיראן. בשנת 2016 הסרט בו שיחקה את הדמות הראשית, "הסוכן", עשה כותרות גדולות ואף זכה באוסקר בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר. בשבוע שעבר השחקנית פרסמה פוסט תמיכה במחאה וגינוי של ההוצאה להורג של מוחסן שקרי.
בפוסט שהועלה לאינסטגרם, שכבר הוסר ונחסם, כתבה השחקנית שכל ארגון בינלאומי שצופה במרחץ הדמים שמתנהל באיראן ולא מתערב הוא בושה לאנושות. השחקנית נעצרה בעקבות דברים אלו ונטען שאין לה הוכחות שיגבו את טענותיה. בעת זו לא ידוע אם שוחררה או מה עלה בגורלה לאחר המעצר.
המחאות כזכור החלו באמצע ספטמבר לאחר שצעירה איראנית נהרגה לכאורה בידי משטרת הצניעות, אשר האמינה שלא ענדה את החיג'אב שלה כראוי. האדם שהוצא להורג החודש הואשם בכך שעצר את התנועה בכביש ראשי בטהרן ושתקף שוטר עם מצ'טה. הוא הוצא להורג באופן פומבי וימים לאחר מכן אדם נוסף  שמקושר למחאות סבל מאותו גורל.
על פי ההערכות קרוב ל-500 אנשים נהרגו בהפגנות ומעל ל-18 אלף אזרחים נעצרו. לפחות 12 אנשים נידונו למוות עד כה וכאמור רק שניים הוצאו להורג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה