בעולם

תיעוד דרמטי: F-35 התרסק בנחיתה - ואז הופעל כיסא המפלט

מסוק קרב התרסק אמש בעת נחיתה אנכית בארה"ב, כשהוא קרוב מאד למסלול. הטייס הצליח להימלט מהרגע האחרון והצבא פתח בחקירת ההתרסקות
מערכת ice | 
מטוס קרב בריטי מדגם F-35B (צילום Harland Quarrington / Defence Imagery)
מסוק צבאי מסוג F-35B ניסה לבצע נחיתה רגילה ושגרתית בשדה תעופה באזור טקסס ארה"ב אלא שהתיעוד מהשטח הראה כיצד הנחיתה הזו הפכה למוזרה וחריגה במהרה. האירוע התרחש אמש (חמישי) והטייס ניצל לכאורה מהמקרה ללא פגע.

בסרטון שצולם רואים כיצד המסוק מנסה לבצע נחיתה אנכית וברגע שהגלגלים הקדמיים נוגעים במסלול המסוק מאבד את השליטה. אף המסוק התנגח במסלול ואז גופו מסתובב בכיוון השעון וחזרה. ברגע זה הטייס החליט לנטוש את המסוק ונראה כיצד הוא מגיח בפליטת חירום ונוחת לאדמה. 
בעוד שמתקיימת כעת חקירה על מנת לברר מדוע המסוק איבד שליטה קרוב כל כך לנחיתה, הרשויות הצבאיות טרם הודיעו באופן רשמי שהטייס אכן נמצא במצב טוב לאחר ההימלטות מהמסוק. 
חקירות במקרים כאלה הן לא חריגות כלל עקב העלות העצומה של הפעלת מסוקים מדגם זה. לפי המשרדים הממשלתיים בארה"ב הטסה של מסוק אחד מסוג זה עלה בשנת 2020 כ-9.1 מיליון דולר ועל כן ייתכן שכיום מדובר הרבה יותר גבוה. 
מקרה התרסקות נוסף התרחש בארה"ב לפני כשבוע גם כן, במסגרתו טייס לחץ על הכפתור הלא נכון והביא להתרסקות מטוס קרב בשווי של מיליונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה