בעולם

העישון יהפוך ללא חוקי: ענקיות הסיגריות סופגות מכה אנושה

ממשלת ניו זילנד אישרה בקריאה שלישית את החוק התקדימי האוסר על מכירת סיגריות לכל מי שנולד לאחר שנת 2009. בכך ניו זילנד תהפוך למדינה הראשונה שבה חל איסור עישון
מערכת ice |  2
העישון יהפוך ללא חוקי (צילום pexels)
ממשלת ניו זילנד מחפשת דרכים להתמודד עם משבר העישון החמור במדינה, וצפויה להעביר חוק תקדימי שיאסור על עישון. למעשה ניו זילנד צפויה להפוך למדינה הראשונה בעולם שתאסור על פי חוק לעשן בתכנית שנקראת "עישון מחוץ לחוק לדור הבא".
שרת הבריאות עיישה ורל אמרה עם העברת החוק אתמול (שלישי): "אלפי אנשים יחיו חיים ארוכים ובריאים יותר ומערכת הבריאות תהיה במצב טוב יותר ב-5 מיליארד דולר שלא תצטרך לטפל במחלות הנגרמות מעישון, כמו סוגים רבים של סרטן, התקפי לב, שבץ מוחי ועוד".
החוק החדש יאסור על מכירת טבק עבור כל מי שנולד לאחר ה1 לינואר 2009. החוק יקשה גם על המעשנים העונים על הקריטריונים. החוק יוציא לפועל שלל צעדים אחרים כדי להפוך את העישון לפחות זול ונגיש, כולל הפחתה דרמטית של כמות הניקוטין החוקית במוצרי טבק ואילץ אותם להימכר רק דרך חנויות טבק מיוחדות, ולא בחנויות פינתיות ובסופרמרקטים.
בנוסף לכך, המדינה גם הגדילה את המימון לשירותי בריאות וקמפיינים, והפעילה שירותי הפסקת עבודה במיוחד עבור קהילות מאורי והאוקיינוס ​​השקט.
מספר החנויות המורשות על פי חוק למכור סיגריות יקטן לעשירית מהרמות הקיימות שלהן - מ-6,000 ל-600 בלבד בפריסה ארצית. החוקים עבירו את הקריאה האחרונה שלהם אמש וייכנסו לתוקף ב-2023, כאשר ניו זילנד מנסה להגיע ליעדה להפוך את המדינה ל"נטולת עישון" עד 2025.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רצונות בצד אחד
    נעמה 12/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעשים בצד שני נחיה ונראה
    סגור
  • 1.
    הלוואי אצלנו! (ל"ת)
    ראובן 12/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור