בעולם

פרס של עשרות אלפים: מי אשם בהפסקת החשמל?

מחוז שלם בצפון קרוליינה ארה"ב נותר ללא חשמל החל מיום שבת ועד יום רביעי השבוע לאחר שנורו יריות מכוונות לכיוון תחנת הכוח באזור. כעת המושל, המחוז וגם חברת האנרגיה מציעים פרס של 25 אלף דולר (כל אחת) עבור מידע על האשמים 
מערכת ice | 
הפסקת חשמל (צילום דניאל שטרית פלאש90)
המושל של מדינת צפון קרוליינה בארה"ב מציע השבוע פרס של 25 אלף דולר עבור מידע שיכול לסייע לכוחות המשטרה לעצור ולאסור את האנשים או האדם שגרמו להפסקת חשמל במחזור מור במדינה. חברת האנרגיה דיוק, שפועלת במקום, והמחוז עצמו מציעים גם הם סכום זהה עבור מציאת האשמים.
המקרה התרחש ביום שבת האחרון. לקראת השעה 7 בערב החשמל כבה באזור והשאיר כ-400 אלף אזרחים ללא תאורה ושירותי חשמל בסיסיים. בחקירה מהירה התברר לחברת האנרגיה שמפעילה את קווי החשמל במחוז שיריות אקדח שכוונו ספציפית לתחנת החשמל גרמו לנזק.
אף שחברת האנרגיה צפתה שעקב הנזק המשמעותי התקלה תימשך עד אתמול (חמישי), ביום רביעי כבר הצליחו להחזיר את החשמל לתושבי האזור.
המושל רוי קופר מסר: "תקיפה מכוונת על התשתיות הבסיסיות שלנו אינה מתקבלת על הדעת. אני סומך על כוחות האכיפה שימצאו את האשמים בכך ואני מודה למחוז מור וחברת דיוק אנרגיה על כך שהשוו את שווי הפרס שפרסמנו על מנת למצוא את האשמים". 
ביום שני ה-FBI התערב בחקירה אך טרם פורסם מניע לפשע, למעט העובדה שכוחות האכיפה מאמינים כי מדובר באירוע מכוון. בקרב המחוז ישנן שמועות כי המתקפה אירעה כאות מחאה על מופע דראג שהתקיים באזור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה