בעולם

בריחה או הלשנה? המתנקש האכזרי נעלם מהכלא

שמו של מתנקש אכזרי הוסר מרשימת האסירים בבית הכלא בו כלוא. האם מדובר בבריחה מהכלא או שהוא התחיל לשתף פעולה עם הרשויות הפדרליות? בבית הכלא מסרבים לגלות
מערכת ice | 
כלא אילוסטרציה (צילום unsplash)
מתנקש של קרטל שאהב לצלם סרטונים שלו מענה ועורף את ראשי עשרות אויביו נעלם מכלא פדרלי בו הוא מרצה מאסר של 49 שנה.
מחודש נובמבר האחרון, שמו של אדגר ואלדז-ויאריאל, מנהיג קרטל מקסיקני אמריקאי, הוסר באופן מסתורי מאתר הלשכה מסתורי מאתר הלשכה הפדרלית לכלא. כעת הוא רשום כ"לא במעצר ברשות כלא הפדרלי" וזאת למרות שתאריך השחרור שלו הוא רק ב-27 ביולי 2056.

ואלדז-ויאריאל, בן ה-49, מכונה בכינוי העולם התחתון "La Barbie", ועמד בראש לוס נגרוס, קבוצת מתנקשים של קרטל בלטראן לייבה – אחד מהקרטלים האכזריים במקסיקו. בשלב מסוים, הוא היה בכיר בקרטל סינלואה, בניהול של סוחר הסמים המורשע חואקין "אל צ'אפו" גוזמן-לוארה.
"קראנו לו בובת קן, בעיקר שהשיער שלו היה בלונדיני ומקורזל כמו של הבובה", כך סיפר חבר מהתיכון בלרדו, טקסס של ואלדז-ויאריאל ל"רולינג סטון" ב-2011.
ואלדז-ויאריאל חמק מהרשויות במשך שנים ולאחר מותו של מנהיג הקרטל ארתורו בלטראן-לייבה בדצמבר 2009 הוא פתח בקרב אכזרי להשיג את השליטה. כמנהיג לוס נגרוס, הוא השתתף בעינויים אותם צילם ואף גייס שוטרים וחברי קרטלים יריבים כמודיעים.
לבסוף הוא נלכד במהלך קרב אש עם הרשויות המקסיקניות בבית כפרי מצפון-מערב למקסיקו סיטי בשנת 2010. בזמן לכידתו, הוא היה האזרח האמריקאי היחיד שאי פעם עלה כל כך גבוה בשורות הקרטלים של מקסיקו.
"זה מאוד מוזר מה שקורה בארצות הברית שוואלדז-ויאריאל לא רשום בין העצורים  ואנחנו רוצים לדעת איפה הוא נמצא", אמר נשיא מקסיקו אנדרס מנואל לופז אוברדור במסיבת עיתונאים. "אין שום סיבה שיעזוב את הכלא כי הוא נידון לשנים רבות, אלא אם כן היה איזשהו הסכם".
מומחים טוענים שוולדז-ויאריאל אומרים שייתכן ועשה עסקה עם הרשויות הפדרליות. "יכול להיות שהוא מספק מידע על חברי קרטל בכירים, אבל גם אם זה המקרה, אני לא יכול לראות אותו משתחרר ממעצר", אמר רוברט אלמונטה, יועץ אבטחה וסגן מפקד משטרת טקסס לשעבר.
דובר לשכת הכלא סירב לומר מדוע ואלדז-ויאריאל כבר לא נמצא במעצר פדרלי, אך אמר שיכולות להיות סיבות רבות. ניתן להסיר אסירים באופן זמני מהאתר אם הם עוברים דיונים בבית המשפט, טיפולים רפואיים או "סיבות אחרות" שלא פורטו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה