בעולם

פוטין זועם: יאכטה בשווי מאות מיליונים של מקורבו תועבר לאוקראינה

הסופר-יאכטה שייכת לויקטור מדבדצ'וק, שהוביל את המפלגה הפרו-רוסית באוקראינה במשך שנים. הוא גם היה בעל ברית נאמן של פוטין בשני העשורים האחרונים. הנשיא הרוסי הוא אפילו סנדק לבתו דריה
מערכת ice |  1
Royal Romance
סופר- יאכטה בשווי 200 מיליון דולר, השייכת לבעל בריתו הוותיק של פוטין - ויקטור מדבדצ'וק, הועמדה למכירה פומבית לטובת אוקראינה. כלי השיט באורך של יותר מ-92 מטרים, הידוע בשם Royal Romance, נלכד בקרואטיה מוקדם יותר השנה, כחלק מהסנקציות המערביות הנרחבות שהוטלו נגד אנשים ועסקים רוסיים בעקבות פלישת פוטין לאוקראינה.
בית משפט בקרואטיה קבע כי יש להעביר את היאכטה לסוכנות האוקראינית לשחזור וניהול נכסים (ARMA). הסוכנות הצהירה כי "תשמור על הערך הכלכלי על ידי מכירתו במכירה פומבית". הסופר-יאכטה כוללת גוף פלדה אלגנטי ומבנה עליון קל משקל מאלומיניום. על הסיפון, יש לה שבעה חדרי אירוח עבור עד 14 אורחים ובקתות ל-21 אנשי צוות, בתוספת בריכת שחייה באורך 12 מטרים עם מפל זורם מעל הירכתיים.
ארמא אמרה שנציגיה טסו לקרואטיה ו"בדקו את היאכטה שנעצרה, השייכת לבני משפחתו של סגן העם ואחד ממנהיגי כוח פוליטי שנאסר באוקראינה". מדבדצ'וק, שלעתים קרובות מכונה "הנסיך האפל" של הפוליטיקה האוקראינית, הוביל את המפלגה הפרו-רוסית באוקראינה במשך שנים. הוא גם היה בעל ברית נאמן של פוטין בשני העשורים האחרונים. הנשיא הרוסי הוא אפילו סנדק לבתו דריה. על מדבדצ'וק הוטלו סנקציות מצד ארה"ב, בריטניה ואוקראינה. הוא נעצר באוקראינה באפריל ולאחר מכן הועבר לרוסיה בחילופי שבויים בספטמבר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דחילאק, נעזרים בתרגום גוגל ניחא, אבל לא עושים הגהה? (ל"ת)
    גידי 12/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור