בעולם

גאווה ישראלית: הום ביוגז זכתה במכרז נוסף על סך 1.4 מיליון דולר

מערכות הום ביוגז שהוזמנו, מיועדות להתקנה בכ-600 בתי ספר באל סלבדור, כשלב ראשון מתוך פרויקט רחב בהיקף כולל מוערך של כ-5,000 בתי ספר
מערכת ice |  1
הום ביוגז באפריקה (צילום יחצ)
לאחר שזכתה בשנה האחרונה בשלושה מכרזים של האו"ם (זימבבואה, מלאווי ורואנדה) לאספקת מערכות ביוגז לטיפול בפסולת אורגנית של מחנות פליטים וחקלאים באפריקה, הום ביוגז – העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות ביוגז לטיפול מקומי בפסולת אורגנית והפיכתן לאנרגיה מתחדשת - מודיעה היום (חמישי) על זכייתה במכרז ממשלתי לאספקת מערכות ביוגז למוסדות חינוך באל סלבדור, בהיקף של כ-1.4 מיליון דולר.
מערכות הום ביוגז שהוזמנו, מיועדות להתקנה בכ-600 בתי ספר באל סלבדור, כשלב ראשון מתוך פרויקט רחב בהיקף כולל מוערך של כ-5,000 בתי ספר. המערכות מיועדות לשמש למטרות חינוך סביבתי, טיפול בפסולת אורגנית, יצירת דשן לטובת גידולים חקלאיים, יצירת פתרון סביבתי לשירותים, ויצירת גז לטובת בישול באמצעות אנרגיה מתחדשת בבתי הספר. ההזמנה מיועדת להספקה במהלך החציון הראשון של שנת 2023.
נכון להיום, התקינה החברה מערכות ביוגז במעל 200 בתי ספר ברחבי העולם, מתוכם כ-30 מערכות בבתי ספר בישראל, למטרת הגברת המודעות לתחום האקולוגי והסביבתי. בתי הספר עושים שימוש במערכות של הום ביוגז במסגרת מערכי שיעור מותאמים שפיתחה החברה. הום ביוגז נבחרה כספק של משרד החינוך עבור תכנית לאומית חדשה שיזמה מערכת החינוך בהיקף 30 מיליון ש"ח, אשר מטרתה להקנות מודעות לסכנה שבה נתון העולם נוכח ההתחממות הגלובלית.
ועדת המכרזים אישרה את הום ביוגז לספק פתרון עבור המעגל האקולוגי בחצר בתי הספר תחת תת הסל שינויי האקלים וכן תחת תת הסל מענים חברתים, ערכיים וקהילתיים. הסיבות לבחירה בטכנולוגיה החדשנית נעוצות, בין היתר, בעובדה שמערכות אלה מטפלות בפסולת בצורה אקולוגית, והופכות אותה לאנרגיה לשימוש מקומי. בנוסף, המערכות מגיעות במארז נוח לאחסון ולשינוע, פשוטות להתקנה, עמידות לתקופה של 15 שנה ונוחות לשימוש. מערכות אלו משווקות ב-6 יבשות ובלמעלה מ-100 מדינות.
אושיק אפרתי, מייסד ומנכ"ל הום ביוגז: "הזמנה זו מהווה ביטוי נוסף למגמת ההתרחבות של הום ביוגז במרכז אמריקה, שהחלה בחתימה על הסכמים עם מפיצים מקומיים, שפועלים לקידום פרויקטים רחבי היקף עם מערכות הביוגז של החברה. הום ביוגז משנה באופן עמוק את הדרך בה אנשים וארגונים מטפלים בפסולת. אנו רואים בפסולת משאב שניתן לנצלו ליצירת אנרגיה מתחדשת, ומאמינים כי חשוב להטמיע פתרונות דומים במערכות החינוך כדי שדור העתיד ילמד את הערך הרב בהפיכת פסולת אורגנית לאנרגיה או דשן. מערכות חינוך וממשלות בעולם מחפשים פתרונות טכנולוגים יצירתיים לטיפול בפסולת שלהם וחינוך דור העתיד שלהם, ואנו גאים על הבחירה בהום ביוגז בתור הפתרון המועדף. בעסקה זו פוטנציאל עתידי משמעותי ואנו נפעל למימושה לטובת הצפת הערך הרב הטמון בפעילותנו".
לפתרון של הום ביוגז ערך סביבתי משמעותי בשל היכולת לצמצם פליטות גז מתאן. אחד המקורות העיקריים לפליטות גז מתאן הוא הטמנה של פסולת אורגנית. המערכת של הום ביוגז מטפלת מקומית בפסולת האורגנית וכך מצמצמת משמעותית את פליטות גז המתאן, ומביאה לחסכון של למעלה מ-6 טון פחמן דו חמצני בשנה עבור כל מערכת. בנוסף, הטכנולוגיה החדשנית שפיתחה הום ביוגז נותנת מענה יסודי לטיפול מקומי בפסולת האורגנית וכך מייצרת ללקוחותיה חיסכון משמעותי בעלויות המאמירות של פינוי, שינוע והטמנה של פסולת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין על אושיק תותח על (ל"ת)
    חקלאי 12/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור