בעולם

גירוש ספרד - הגרסה הניגרית: הסתתרו במשך 11 יום על ספינה

תצלום בטוויטר של משמר החופים הספרדי מיום שני, שלושת הנסתרים מוצגים כשהם מכורבלים על ההגה כיוון, מתחת לגוף הספינה Alithini II, ממש מעל קו המים
מערכת ice | 
נוסעים סמויים על ספינה בספרד (צילום טוויטר)
שניים מתוך שלושה נוסעים סמויים, שחולצו באיים הקנריים בספרד, לאחר שסבלו 11 ימים על הגה כיוון של מכלית דלק מניגריה, הוחזרו לספינה במטרה לגרש אותם. האדם השלישי, שסבל מהיפותרמיה והתייבשות במהלך ההפלגה, טרם שוחרר מבית החולים בגראן קנריה, אמר דובר הממשל המקומי. על פי החוק הספרדי, כל מהגר בלתי חוקי, שאינו מבקש מקלט - חייב להיות מוחזר על ידי מפעיל הספינה לנמל שממנו היא הפליגה.
בתצלום בטוויטר של משמר החופים הספרדי מיום שני, שלושת הנסתרים מוצגים כשהם מכורבלים על ההגה כיוון, מתחת לגוף הספינה Alithini II, ממש מעל קו המים. הספינה באורך 183 מטרים, ששטה תחת דגל מלטה, הגיעה ללאס פלמאס בגראן קנריה, לאחר שיצאה מלגוס שבניגריה ב-17 בנובמבר וניווטה במעלה החוף המערבי של אפריקה, כך לפי נתוני התנועה הימית. קברניט הספינה אישר לצלב האדום שהיא הפליגה מניגריה 11 ימים קודם לכן. דובר משטרת האיים הקנריים מסר כי על מפעיל הספינה לדאוג לנמלטים, לספק להם מגורים זמניים ולהחזירם למוצאם בהקדם האפשרי.
"הרשויות היו צריכים לפחות ליידע את המהגרים על זכותם לבקש מקלט מדיני והיו צריכים להיחקר לפני החזרתם לספינה", אמרה הלנה מלנו, מנהלת הארגון הלא-ממשלתי להגירה, Walking Borders. "תנאי המסע הם כבר אינדיקציה לכך שמשהו מאוד רציני עשוי להיות מאחוריו, כי התמונות הן מדהימות. מעולם לא ראינו תנאים כאלה, שבהם הם הגיעו בחיים", אמר מלנו. היא הוסיפה: "האנשים האלה צריכים להיות במצב של הלם. הם צריכים כמה ימים להתאושש ומשם הם יכולים להסביר ממה הם ברחו, כדי לקבל את ההחלטה הזו".
משמר החופים אמר כי המהגרים חולצו על ידי כלי שיט של משמר החופים בסביבות השעה 19:00 ביום שני. הם טופלו בגין התייבשות בינונית והיפותרמיה, כך מסרו שירותי החירום של האיים הקנריים והצלב האדום. המהגר השלישי, שהיה במצב חמור יותר, נאלץ להילקח לבית חולים אחר באי. האיים הקנריים בבעלות ספרדית, הם שער פופולרי, אך מסוכן למהגרים אפריקאים המנסים להגיע לאירופה. מאז 2014, 2,976 מהגרים מתו או נעדרים, לאחר שניסו לעבור מאפריקה לארכיפלג דרך הים, על פי הארגון הבינלאומי להגירה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה