בעולם

נקמה? ישראל נמנעה מלתמוך באוקראינה באו"ם

החלטה הקוראת להעניק פיצויים לאוקראינה בעקבות הפלישה הרוסית עבר אמש (שני) ברוב גדול באו"ם. ישראל, באופן מפתיע, נמנעו מלתמוך בהחלטה ומכחישים כי מדובר על נקמה
מערכת ice | 
מימון חירום לאוקראינה (צילום shutterstock, פלאש 90/ נתי שוחט)
אמש (שני) התקיימה הצבעה באו"ם על ההחלטה הקוראת להעניק פיצויים לאוקראינה בעקבות הפלישה הרוסית. באופן מפתיע, ישראל הייתה המדינה המערבית היחידה שהחליטה להימנע בהצבעה זו.
הצבעתה המוזרה של ישראל, ביחס לשאר מדינות המערב, עוררה עמה שאלות באם ישראל החליטה "להחזיר" לאוקראינים בעקבות תמיכתם בשבוע שעבר בהחלטת האו"ם לפנות לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג ולבחון את "הכיבוש הישראלי".

כאמור, ישראל הייתה המדינה המערבית היחידה שנמנעה בהצבעה אמש בה תמכו 94 מדינות, 13 התנגדו ו-74 נמנעו. ההחלטה עליה הצביעו הייתה הקמת גוף חיצוני לאו"ם שיספור את כל הפליטים האוקראינים והנזקים שהרוסים גרמו, כדי שבעתיד ניתן יהיה לתבוע את רוסיה על הנזקים שגרמו.
בישראל מכחישים כי ההצבעה הייתה נקמה באוקראינים. כן יש לציין כי בעקבות הצבעתה של אוקראינה, ישראל זימנה את שגריר אוקראינה בישראל יבגן קרניצ'וק לשיחת נזיפה במשרד החוץ.
ההצבעה האוקראינית אף עוררה את זעמו של שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי שכתב: "התמיכה האוקראינית בהחלטת ששוללת את הקשר היהודי להר הבית וקוראת לגיבוש חוות דעת של בית הדין הבינלאומי מאכזבת מאוד. תמיכה ביוזמות אנטי-ישראליות באו"ם לא עוזרת לבנות אמון בין ישראל לאוקראינה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה