בעולם

תיעוד מצמרר: כריש ענק קפץ לתוך הסירה

כריש במשקל 150 ק"ג ובאורך 3 מטר קפץ מהים היישר לסירה והצליח להשאיר את הדייגים המומים: "חשבתי, 'מה לעזאזל אנחנו עושים?'"
מערכת ice | 
כריש (צילום pixabay)
קבוצה של דייגים מניו זילנד נתקלה בצרה ענקית בלב ים, כאשר כריש מאקו ענק זינק מהמים ונחת ישר על הסירה שלהם. סרטון של רגע קפיצת הכרישים מכה כעת גלים ברשת והפך לוויראלי במיוחד.
"אמרתי לאנשים: 'אם זה לקפוץ בסירה, פנו את הדרך'", אמר ריאן צ'רצ'ס, קפטן צ'רצ'יס צ'רטרס ניו זילנד, לניו זילנד הראלד על תקרית ה"בונקרס", שהתרחשה בשבת בזמן שהוא לקח חמישה דייגים ליד ויטיאנגה.

על פי הדיווחים, הקבוצה כיוונה לדג שלדג כאשר, לפתע, הפיתיון נלקח על ידי מאקו קצר סנפיר - הכריש המהיר בעולם, המסוגל להגיע למהירויות של עד 46 קמ"ש, דיווח Storyful. "נלחמנו בזה כרגיל, וזה קפץ מסביב", הסביר צ'רצ'ס, שהזהיר את הלקוחות לזוז מהדרך אם משהו יזנק לתוך הסירה.
האזהרה שלו הייתה יותר ממוצדקת: "זה קרה שכעבור כ-30 שניות, הוא קפץ על ראש הסירה", קרא הסקיפר. "כולנו הסתכלנו על החכה והקו יצא לצד הסירה, והוא שינה כיוון פתאום... זה פשוט קפץ באותו הזמן ונבהלנו מאוד".
הכריש - שצ'רצ'ס העריך שהוא שוקל בסביבות 150 ק"ג ואורכו כשלוש מטר נותר על הסיפון כשלסתותיו פעורות למשך שארית הווידאו. "חשבתי, 'מה לעזאזל אנחנו עושים?'", אמר הקפטן. "אנחנו לא יכולים לעלות בחזית להתקרב אליו כי הם ממש משתגעים".
הישועה הגיעה לאחר שהכריש הצליח להשתחרר בכוחות עצמו ולחזור למים ללא פגע. "הפלנו את העוגן מעט כי נראה שהוא מחזיק אותו במקום [על הסירה]", אמר צ'רצ'ס. "הוא שוב השתגע לגמרי ודחף את עצמו דרך מעקה החרטום והחליק חזרה למים."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה