בעולם

מי פנוי בקונגרס? נהג האובר הצעיר שעשה היסטוריה

צעיר בן 25, מושלת לסבית ראשונה ובת של מושל לשעבר- אלה הפוליטיקאים החדשים שנכנסו לסנאט ולקונגרס
מערכת ice | 
דגלי ארצות הברית (צילום unsplash)
התוצאות הסופיות של בחירות האמצע בארצות הברית עוד לא פורסמו, אך כבר כעת אפשר להכריז על שורת חברי קונגרס, סנאט ומושלים חדשים בארצות הברית. הבולט שבהם הוא המועמד הדמוקרטי מקסוול אלחנדרו פרוסט, בן ה- 25. הצעיר נכנס לקונגרס האמריקני, אחרי שגבר במרוץ לאחד המושבים של פלורידה בבית הנבחרים על המועמד הרפובליקני קלווין ווימביש.
פרוסט, שטרם השלים את לימודי הקולג' שלו עבד כנהג אובר במטרה לממן את קמפיין הבחירות שלו עד לא מזמן. בנוסף לכך פורסט נחשב לפעיל חברתי שהקדיש חלק גדול מעשייתו למאבק למען הידוק הפיקוח על הנשק, יהיה הנציג הראשון בקונגרס של דור הילדים שנולדו אחרי 1996 – דור שמזוהה עם המפלגה הדמוקרטית.

קרב מסקרן נוסף התרחש במדינת מסוצ'סטס, שם נבחרה מורי הילי הדמוקרטית למושלת המדינה ובכך הפכה ללסבית הראשונה מחוץ לארון שנבחרת לתפקיד מושלת בארצות הברית. הניצחון צפוי לבצר את מעמדה כדמות שלהט"בים רבים באמריקה נושאים אליה עיניים.
היסטוריה נשית אחרת נרשמה במדינת ארקנסו. שרה סנדרס, מי שכיהנה במשך שנתיים כדוברת הבית הלבן בימי נשיאותו של דונלד טראמפ. סנדרס תהיה האישה הראשונה להחזיק בתפקיד זה. אביה, מייק האקבי, כיהן בעצמו כמושל ארקנסו, בשנים 2007-1996, ולפיכך היא תהפוך לאישה הראשונה בארצות הברית שמכהנת כמושלת של אותה מדינה שבה כיהן אביה כמושל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה