בעולם

המועמד לשעבר לנשיאות פותח חזית נגד אילון מאסק

רון פול הליברטריאני, לשעבר חבר קונגרס ומועמד לנשיאות, ביקר בתוכניות היוטיוב שלו את רעיון "ועדת היעילות" של אילון מאסק וטען כי "יעילות ממשלתית" היא אוקסימורון
שרון בירקמן | 
אילון מאסק, דונלד טראמפ (צילום shutterstock)
רון פול, מועמד לשעבר לנשיאות ארצות הברית וחבר קונגרס לשעבר מטעם המפלגה הרפובליקנית, התייחס לרעיון הוועדה לייעול הממשלה בראשות אילון מאסק, הצעה אותה אימץ לאחרונה המועמד לנשיאות דונלד טראמפ. בתוכנית היוטיוב שלו "דוח החירות של רון פול" תקף פול את הרעיון של יעילות כאשר מדובר בממשלה והדגיש שיעילות ממשלתית היא אוקסימורון, גם כשהגורמים שמנסים להתמודד עם הנושא הם עוצמתיים ובעלי פרופיל גבוה.
פול, מבקר חריף של מדיניות הוצאות הממשלה והחוב הלאומי, הצהיר כי הממשלה, בניגוד לאנשים פרטיים, אינה יכולה להיות יעילה בשל מניעיה ושיקוליה. לדבריו, ממשלות אינן יכולות לחסוך כמו אנשים או חברות מכיוון שהחלטותיהן מבוססות על מניעים פוליטיים ולא על שיקולי רווח והפסד רציונליים.

לממשלה, אמר פול בתוכנית, יש אפשרויות שאין לאף אחד אחר, כמו לגבות מיסים, פעולה שהוא מתייחס אליה כלקיחת כסף בכוח. "לאף אדם או עסק אין את היכולת הזו. אלא אם כן, כמובן, הם מצליחים לשחד את הממשלה לגנוב כסף בשמם", אמר פול, "אנשים רגילים וחברות לא יכולים פשוט לגנוב כסף, ולקרוא לזה 'הכנסות'. לכן הממשלה לעולם לא יכולה להיות 'יעילה'".
עם זאת, פול הכיר בכך שניתן להפוך את הממשלה לקטנה יותר, כך שתעמיס פחות על האזרחים. בהקשר זה ציין פול שהממשלה הפדרלית הנוכחית של ארצות הברית היא הגדולה ביותר בהיסטוריה של העולם, והפחתת גודלה "לא אמורה להיות קשה במיוחד". מנתוני  USAFacts עלה כי בסוף 2023 היו 2.95 מיליון עובדים במגזר הפדרלי בארצות הברית, כמעט 2% מכלל העובדים במדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה