בעולם

שיא היסטורי: זה הסכום המטורף שקמלה האריס גייסה בחודש בלבד

קמלה האריס הצליחה לגייס סכום שובר שיאים של 540 מיליון דולר בחודש אחד, 82 מיליון דולר מתוכם במהלך הוועידה הלאומית הדמוקרטית; זינוק בתורמים חדשים לקמפיין של האריס; נראה שקמפיין טראמפ מצליח לגייס פחות
שרון בירקמן | 
קמלה האריס, דונלד טראמפ (צילום shutterstock)
קמלה האריס, סגנית נשיא ארצות הברית לשעבר והמועמדת הדמוקרטית לנשיאות, עשתה היסטוריה: תוך קצת יותר מחודש מאז השיקה את הקמפיין שלה, היא הצליחה לגייס 540 מיליון דולר. לפי הקמפיין של האריס, מדובר בהיקף גיוס הכספים הגדול ביותר בהיסטוריה של קמפיינים פוליטיים.
השבוע האחרון, בו התקיימה הוועידה הלאומית הדמוקרטית, סיפק דחיפה משמעותית לגיוס התרומות: במהלך הוועידה גויסו 82 מיליון דולר; השעה לאחר נאום קבלת המועמדות של האריס היתה הטובה ביותר מבחינת התרומות מאז תחילת הקמפיין.

“האנרגיה וההתלהבות בוועידה היו מדהימות", אמרה מנהלת הקמפיין ג'ן או'מאלי דילון. “ההתלהבות הזו התפשטה לא רק בשיקגו, אלא גם במדינות המפתח שיקבעו את תוצאות הבחירות".
שליש מהתרומות במהלך השבוע האחרון הגיעו מתורמים שתרמו בפעם הראשונה ומעולם לא תרמו קודם, מתוכם שני שליש היו נשים ו-20% היו צעירים. 
בנוסף, במהלך שבוע הוועידה נרשמו כמעט 200,000 מתנדבים לקמפיין של האריס.
לעומת האריס, הקמפיין של דונלד טראמפ, מגייס, כנראה, פחות. נכון לתחילת אוגוסט, טראמפ דיווח על 327 מיליון דולר בקופת הקמפיין שלו.
מעניין לציין כי סמוך להכרזה על האריס כמועמדת לנשיאות, צצו ברשתות החברתיות תמונות של צ'ק שניתן על ידי טראמפ לקמפיין שלה כשכיהנה כתובעת כללית של קליפורניה ב-2011. טראמפ תרם אז חמשת אלפים דולר לקמפיין שלה ואלף דולר נוספים ב-2013. האריס העבירה את התרומות מאוחר יותר לארגון ללא מטרות רווח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה