רכילות עסקית

בנו של רופרט מרדוק נפגש עם נתניהו בחשאיות: זו הסיבה

לכלן מרדוק, בנו הבכור של בכיר התקשורת רופרט מרדוק, קבע ביקור חשאי עם ראש הממשלה בינימין נתניהו,  ובני גנץ, השבוע. מרדוק שנחת עם נשיא העיתון פוקס ניוז, ביקש מראש הממשלה שלא תזלוג מהפגישה המדוברת אף תמונה לכלי התקשורת
מערכת ice | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
בימים האחרונים, הביקור שהיה אמור להישאר חשאי אך נחשף על ידי הכתבת הפוליטית טל שניידר באתר "זמן ישראל", חושף את הפגישה הסודית בין נתניהו למרדוק וחושף פגישה נוספת גם עם ראש המחנה הממלכתי בני גנץ.
למרדוק הצטרף גם ג'יי וואלס נשיא פוקס ניוז. השניים נפגשו עם עובדי הקונצרן בישראל - אנשי פוקס ניוז וגם כתבים מה"וול סטריט ג'ורנל", ומכלי תקשורת נוספים בבעלותם. לפי שניידר משרד ראש הממשלה אישר את הפרטים ל'זמן ישראל' אך ציין כי מרדוק מבקר בישראל בלי קשר לפגישה עם נתניהו. 
במקביל לפגישותיו של מרדוק עם ראש הממשלה, נתניהו התראיין לכלי התקשורת הנמצאים בבעלותו של לכלן והתלונן על כך שהתקשורת העולמית אינה מסקרת בצורה הוגנת עליו: "אין לו שום קשר לקונספציה והוא בכלל היה המתריע בשער, מול התנגדות של כוחות גדולים בישראל". טען נתניהו.
רק נזכיר שמרדוק הבן ירש מאביו את ניהול תאגיד התקשורת הענק לפני כחצי שנה, עת הודיע אביו, המייסד רופרט מרדוק,  בן ה-92 על פרישתו מניהול "ניוז קורפ". הונו האישי של לכלן מרדוק נאמד ב-3.3 מיליארד דולר, בין השאר בזכות השקעות שביצע בשנים בהן פעל בנפרד מאביו ומה"ניוז קורפ".
ניוז קורפ הוא אחד מהתאגידים החזקים ביותר בתקשורת האמריקאית, שבבעלותו כלי תקשורת רבי עוצמה המזוהים עם הצד השמרני של המפה הפוליטית בארה"ב המצדדים לרוב בעמדות ממשלת נתניהו, כולל "פוקס ניוז", "הוול סטריט ג'ורנל", "הניו יורק פוסט", חברת מדד המניות "דאו ג'ונס", ועוד.
בין ראש הממשלה נתניהו למשפחת מרדוק קיים קשר הדוק ארוך שנים. רק ב-2016 חשף עיתון 'דה מרקר' שיועצו של נתניהו דאז ניר חפץ בחן הקמת ערוץ טלוויזיה מסחרי בישראל, על בסיס מודל של ה'פוקס ניוז'. חפץ התעניין באיתור שותפים לפרויקט, ביניהם היה רופרט מרדוק. נתניהו טען כי הוא פועל לשנות את פני התקשורת הישראלית במטרה להפוך אותה ליותר מגוונת.
הביקור של אחד האנשים החזקים ביותר בעולם התקשורת מעורר לא מעט עניין,  במיוחד לאור העובדה שראש הממשלה שענייניו הפליליים נידונים כיום בבית המשפט בירושלים, וניסה בעבר להביא את מרדוק לפתוח ערוץ ישראלי בהשקעתו. הוא שלח לשם כך את אנשיו ללונדון, אך הדבר לא הניב פירות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה