רכילות עסקית

טלטלה בחברת האשראי: היו"ר התפטר, החברה עוברת למחזיקי האג"ח

רונן בכור הודיע כי יסיים את תפקידיו בדירקטוריון בול מסחר. הערכה: מדובר בהבעת חוסר אמון ביכולות החברה. על פי הצעת ההסדר, 80% מהמניות יועברו לידי מחזיקי אגרות החוב של החברה ובעליהן הנוכחיים ישארו עם אחזקה כוללת של 20% בלבד
מערכת ice | 
כרטיסי אשראי (צילום freepik)
בעל השליטה בחברת האשראי החוץ בנקאי בול מסחר, רונן בכור, ביקש לסיים את תפקידו. בכור כיהן כיו"ר החברה והתפטרותו מהדירקטוריון ומתפקידיו בחברה תכנס לתוקפה בקרוב. המשמעות היא שחברה תעבור לשליטת מחזיקי האג"ח של החברה. בד בבד, בול מסחר אישרה לכלכליסט כי היא מקבלת את הצעת ההסדר של מחזיקי האג"ח. 
על פי הצעת ההסדר שהגישו מטעם מחזיקי האג"ח הפרקליטים עו"ד אלון בנימיני ורענן קליר, 80% ממניות בול מסחר יועברו לידי מחזיקי האג"ח של החברה ובעלי המניות הנוכחיים ישארו עם אחזקה כוללת של 20%. נקבע כי מועד פרעון קרן האג"ח של בול בסכום של כ-80 מיליון שקל יידחה בשנה, לסוף יוני 2027. בעבור הדחייה, מחזיקי האג"ח יקבלו ריבית שנתית של 15% על החוב.
התפטרותו של בכור מצביעה ככל הנראה על כך שאיננו מאמין ביכולת החברה לעמוד בהסדר, ושלהערכתו היא לא תוכל לגבות את החובות בתיקי האשראי שהעניקה. בול מעניקה אשראי בעיקר ליזמי נדל"ן, והונפקה לפני שנתיים לפי שווי 100 מיליון שקל. מאוחר יותר גייסה אג"ח בהיקף 120 מיליון שקל בשתי סדרות - מהן נשאר חוב של 85 מיליון שקל. החברה נסחרת כיום בשווי של 5.5 מיליון שקל בלבד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה